نوشته شده توسط : گل نسیم

رنگ های مناسب نقاشی نمای ساختمان،رنگ آمیزی نمای ساختمان

رنگ های مناسب نقاشی نمای ساختمان

نمای بسیاری از ساختمان هایی که سالیان زیادی از ساخت آنها می گذرد از جنس سیمان می باشد. همانگونه که می دانید معمولا نماهای سیمانی هرگاه چند سال از ساخت آنها می گذرد. رنگ و رویی زشت به خود می گیرند. و همین امر باعث می شود صاحبان چنین ساختمان هایی به فکر راهی باشند تا بتوانند ظاهری زیبا به نمای ساختمان خود ببخشند.

تغییر نمای سیمانی یک ساختمان به هر نوع نمای دیگری مانند نمای سنگی، شیشه ای و کامپوزیت یک کار بسیار هزینه بر است که از عهده همه افراد بر نمی آید. به همین خاطر انتخاب بسیاری از افراد رنگ آمیزی نمای سیمانی می باشد.

چون به واسطه این کار می توان به راحتی هر نوع نمای سیمانی با هر میزان از کهنگی را بسیار نو و زیبا کرد. در این روش یک فرد بسیار ماهر و خلاق بر روی نماهای سیمانی ساختمان ها نقاشی هایی بسیار زیبا خلق می کند. معمولا نماهای سیمانی که نقاشی می شوند به گونه ای زیبا هستند که به راحتی چشم همه افراد را به خود خیره می کنند.

رنگهای مناسب نقاشی نمای ساختمان

رنگ های زیادی برای نمای ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرند. که هر کدام دارای ویژگی های خاصی هستند. اگر دوست دارید نمای ساختمان خود را نقاشی کنید. بهتر است با اینگونه از رنگ ها به خوبی آشنا شوید. ما در ادامه این مطلب بهترین و مناسب ترین رنگ های نمای ساختمان را به شما معرفی کرده ایم.

رنگ های اکریلیک

در بین تمام رنگ هایی که برای رنگ کردن نما و سایر سطوح بیرونی ساختمان ها به کار می روند. می توان گفت رنگ اکریلیک بهترین و محبوب ترین می باشد. چون اینگونه از رنگ ها دوام بسیار بالایی دارند و می توانند تا مدت های زیادی بر روی سطوح باقی بمانند.

همچنین درخشندگی و انعطاف پذیری چنین رنگ هایی در برابر نور خورشید بسیار بالا می باشد و می توانند به خوبی در برابر رطوبت از خود مقاومت نشان دهند. علاوه بر تمام موارد بیان شده گاهی اوقات از رنگ های اکریلیک حتی برای آب بندی نیز استفاده می شود. زیرا اینگونه از رنگ ها به گونه ای ساخته شده اند که می توانند به عنوان یک عایق در برابر آب عمل کنند. وجود چنین ویژگی های باعث شده است بسیاری از افراد برای رنگ آمیزی نمای ساختمان خود فقط از این نوع رنگ استفاده کنند.

رنگ های کنیتکس

رنگ های کنیتکس نیز نوعی دیگر از رنگ های ساختمانی می باشند که بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. اینگونه از رنگ ها هم بر پایه آب و هم بر پایه روغن طراحی شده اند.

به همین خاطر برای سطوح بیرونی ساختمان مانند نما بسیار مناسب هستند . اینگونه از رنگ ها دو ویژگی بسیار جالب دارند که بهتر است با آنها آشنا شوید. اولین ویژگی آنها طول عمر بالا می باشد. چون رنگ های کنیتکس هرگاه بر روی نما اجرا می شوند می توانند تا سالیان زیادی دوام داشته باشند و با همان کیفیت اولیه ماندگار بمانند .

اما دومین ویژگی مقاومت آنها در برابر رطوبت می باشد . اینگونه از رنگ ها هر چقدر هم که در برابر رطوبت ناشی از باران قرار بگیرند کیفیت خود را از دست نمی دهند. این دو ویژگی تاکنون توانسته اند طرفداران بسیار زیادی برای این برند از رنگ به وجود آورند.

رنگ های روغنی

رنگ های روغنی علاوه بر نمای ساختمان می توان از آنها برای رنگ کردن دیگر سطوح بیرونی مانند نرده ها و درب و پنجره های فلزی نیز استفاده کرد. معمولا همه ما با نام رنگ های روغنی آشنایی داریم. این نوع از رنگ ها بر پایه حلال های نفتی می باشند و می توانند در برابر رطوبت و دیگر عوامل طبیعی بسیار از خود مقاومت نشان دهند.

یکی دیگر از مزایای بسیار خوب رنگ های روغنی این است که به راحتی می توان چنین رنگ هایی را شستشو داد. به همین خاطر نماهایی که به واسطه چنین رنگ هایی نقاشی می شوند را می توان هر چند وقت یک بار نماشویی کرد بدون این که نیاز باشد نگرانی بابت خرابی آنها داشته باشیم.

رنگ نانو

جدیدترین رنگ هایی که برای نقاشی نمای ساختمان بدون داربست ها از آنها استفاده می کنیم و امروزه در بازار موجود می باشند رنگ های نانو هستند. این مدل از رنگ ها نیز ویژه کی هایی تقریبا مشابه با رنگ های اکریلیک دارند و به نوعی آب گریز می باشند.

چون رنگ های نانو هم عایق هستند و هم دارای کیفیت بسیار بالایی می باشند هنگامی که از آنها برای رنگ آمیزی نمای ساختمان خود استفاده میکنیم میتونیم تا سالیان زیادی بدون پرداخت هیچ هزینه ای نمایی زیبا داشته باشیم.

همچنین بهتر است بدانید رنگ های نانو به گونه ای طراحی شده اند که در برابر تمام عوامل جوی بسیار مقاوم می باشند. همین امر موجب شده است بسیاری از کارشناسان برای نمای ساختمان هایی که در محیط های مرطوب مانند شمال واقع شده اند استفاده از این رنگ ها را پیشنهاد دهند.

رنگ های اپوکسی

یکی دیگر از رنگ هایی که به طور اختصاصی برای نمای ساختمان ها ساخته می شوند رنگ های اپوکسی می باشند. این مدل از رنگ مقامات بسیار بالایی دارد و در بیشتر مواقع از آن در قسمت های صنعتی نیز استفاده می کنند. حتی مقاومت بالای چنین رنگ های موجب شده است از آنها برای درب حیاط منزل، کف پارکینگ ها و رنگ کردن کفپوش ها استفاده کنند.

برای نقاشی نمای ساختمان چه اصولی را باید رعایت کنیم؟

یکی سری از اصول وجود دارند که همه افرادی که قصد نقاشی نمای ساختمان خود را دارند باید به آنها توجه کنند. اما همانگونه که می دانید اینگونه از افراد تا زمانی که با این اصول آشنایی نداشته باشند نمی تواند آنها را رعایت کنند. به همین منظور در اینجا ما بعضی از آنها را برای شما بیان کرده ایم.

  • هنگام نقاشی نمای ساختمان حتما یک فرد ماهر برای انجام چنین کاری انتخاب کنید. چون نقاشی نمای ساختمان دارای استاندارد های خاصی است که تنها افرادی که در این زمینه ماهر می باشند می توانند آنها را رعایت کنند.
  • بهتر است بدانید هر نوع رنگی در یک آب و هوای خاص ماندگاری دارد و اگر نتوانید به درستی با توجه به آب و هوای منطقه زندگی خود رنگ مناسب را انتخاب کنید حتما در مدت زمان بسیار کمی دوباره نمای ساختمان شما نیاز به رنگ آمیزی پیدا می کند. بنابراین قبل از انتخاب رنگ حتما با یک فرد ماهر در این زمینه مشورت کنید.
  • اگر خانه شما در یک منطقه مرطوب واقع شده است. حتما رنگی را انتخاب کنید که در برابر رطوبت و باران عایق باشد. زیرا در غیر اینصورت حتما نمای ساختمان شما پوسته پوسته می شود و نم باران را جذب می کند. که همین امر موجب می شود بر روی دیوار های داخلی نیز لکه های ناشی از نم نمایان شوند.

اصول انتخاب رنگ نمای ساختمان کدام اند؟

انتخاب رنگ نمای ساختمان اصولی دارد که بهتر است با آنها آشنا شوید.

  • توجه به نوع نما: در رابطه با رنگ نمای ساختمان بهتر است بدانید شما باید باتوجه به نوع نمای خود رنگ مناسب را انتخاب کنید به عنوان مثال برای نماهای آجری همیشه رنگ های مایل به قرمز زیبا تر دیده میشوند و این در حالی است که بر روی نما های سیمانی می توان نقاشی هایی با رنگ های مختلف اجرا کرد.
  • توجه به سبک معماری منزل: قبل از انتخاب رنگ برای نمای ساختمان خود حتما به سبک آن نوجه کنید. زیرا برروی هر سبک رنگ خاصی زیبا دیده میشود به عنوان مثال: برای ساختمان های سنتی استفاده از رنگ هایی با پیشینه تاریخی پیشنهاد می شود. همچنین حتما به رنگ نمای ساختمان های مجاور با ساختمان خود نیز توجه کنید. زیرا اگر می خواهید خانه شما زیبا دیده شود باید رنگی را انتخاب نکنید که با رنگ ساختمان های همسایه تضاد زیادی نداشته باشد.
  • انتخاب رنگ بر اساس محیط محل سکونت: هنگامی که میخواهید نمای ساختمان خود را رنگ کنید ابتدا باید به خوبی محیط محل سکونت خود را بررسی کنید. اگر در اطراف منزلتان باغچه و گل و گیاه زیادی وجود دارد می تونید از رنگ های روشن برای نمای ساختمان استفاده کنید.

مزایای استفاده از رنگ نانو نمای ساختمان

معمولا رنگ نانویی که برای نمای ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد دارد. دارای قیمت بالا تری نصبت به سایر انواع رنگ می باشد. اما با توجه به مزایای زیادی که این رنگ دارد انتخاب آن به هیچ وجه به ضرر صاحب ساختمان نیست. برای آشنایی بیشتر با این مزایا می توانید به خوبی مطالب بیان شده در زیر را مطالعه کنید.

  • نماهایی که از رنگ نانو برای نقاشی آنها استفاده شده است خیلی کم آلودگی ها را جذب می کنند. به همین خاطر چنین نما هایی به شستشوی مداوم نیاز ندارند.
  • رنگ نانو حجم زیادی ندارد و چون به عنوان یک لایه نازک برروی ساختمان ها قرار می گیرد بسیار زیبا دیده می شود.
  • رنگ نانو میتواند به عنوان یک عایق بسیار خوب در برابر رطوبت عمل کند به همین خاطر ساختمان هایی که نمای آنها با چنین رنگی رنگ آمیزی شده است طول عمر بیشتری دارند.

بهترین زمان برای رنگ آمیزی نمای ساختمان

معمولا بسیاری از افراد این سوال را می پرسند که بهترین زمان برای رنگ آمیزی نما چه موقعی است؟ درجواب چنین سوالی بهتر است بدانید رنگ آمیزی نمای ساختمان باید زمانی باشد که احتمال بارش باران و طوفان در آن زمان حداقل تا دو روز بعد از رنگ آمیزی وجود نداشته باشد. همچنین در این زمان گرد و خاک نیز باید کم باشد تا رنگ آمیزی نتیجه مثبتی داشته باشد. به همین منظور نیمه دوم اردیبهشت ماه بهترین زمان برای رنگ آمیزی نمای ساختمان می باشد. چون در این زمان تقریبا چنین شرایطی وجود دارد.



:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : گل نسیم

ترمیم ترک سنگ نما

ترمیم ترک سنگ نما بدون داربست در تهران،تعمیر سنگ نمای ساختمان

سنگ نمای هر ساختمان نقش بسیار زیادی در افزایش ارزش مادی آن دارد. به همین خاطر افرادی که نمای ساختمان های خود را سنگ می کنند. اگر نمی خواهند از ازش ساختمان آنها کم شود باید حتما هر چند وقت یک بار به خوبی همه سنگ نما را بررسی کنند.

زیرا در صورتیکه کوچکترین مشکلی حتی برای یکی از سنگ های نما به وجود آید اگر ترمیم نشود به مرور زمان باعث می شود کل سنگ نما دچار مشکل شود. گاهی اوقات بعد از گذشت چند سال ممکن است یک سری از ترک‌ ها بر روی سنگ نما به وجود آیند.

اینگونه از ترک ها اگر بلافاصله ترمیم نشوند با بارش باران می‌ توانند رطوبت را جذب و آن را به لایه زیرین سنگ نما انتقال دهند. همین امر موجب می شود سنگ نما دچار پوسیدگی شود و بعد از چند وقت شروع به ریزش کند. در واقع اگر افراد نصبت به  ترمیم ترک سنگ نما اقدام نکنند باید خود را برای ریزش آن آماده کنند.

تعمیر سنگ نمای ساختمان

اگر یک قسمت وسیع از سنگ نمای ساختمان خراب شود نمی توان آن را ترمیم کرد. چون تقریبا این کار بدون فایده می باشد و شما باید کل نما را ترمیم کنید. اما اگر میزان خرابی نما زیاد نباشد میتوان با ترمیم این مشکل را برطرف کرد. تعمیر سنگ نمای ساختمان نباید به هیچ وجه به تعویق بی افتد. چون در این صورت ممکن است به کل نما آسیب وارد شود و شما مجبور به تعویض سنگ نما شوید که این کار بسیار هزینه بر خواهد بود. البته انجام این کار نباید به هیچ وجه توسط افراد نا وارد صورت بگیرد. چون اگر سنگ نما به خوبی تعمیر نشود حتما بعد از چند وقت دوباره دچار مشکل خواهد شد. بنابراین اگر قصد دارید سنگ نمای خود را تعمیر کنید حتما ابتدا یک فرد و یا شرکت ماهر برای انجام چنین کاری انتخاب کنید.

مهم ترین عواملی که باعث خرابی سنگ نما می شوند

عوامل زیادی هستند که درریزش سنگ نمای ساختمان نقش دارند. آشنایی با این عوامل برای همه افراد ضروری است. چون تنها با شناخت چنین مواردی می‌توان از بروز مشکل در سنگ نما جلوگیری کرد. در ادامه این مطلب ما به مهمترین عوامل خرابی سنگ نما اشاره کرده ایم.

کشش نداشتن ملات

میتوان گفت اصلی ترین دلیلی که باعث می شود. سنگ نمای ساختمان خراب شود این است که ملات پشت سنگ ها مقاومت و کشش لازم را برای نگه داشتن آنها نداشته باشد. همین امر موجب می شود که بعد از چند وقت سنگ های نما ترک بردارند و دچار ریزش شوند. هنگام طوفان معمولا فشار زیادی به سنگ نما وارد می شود و اگر ملات پشت سنگ ها نتواند آن ها را نگه دارد سنگ های نما سقوط می کنند و مشکلات زیادی به وجود می آورند‌. به همین خاطر هنگام سنگ کردن نمای خود به فردی که چنین کاری را انجام می دهد حتما متذکر شوید تا ملاتی مناسب تهیه کند.

استفاده نکردن از پیچ و رولپلاک سنگ نما

هنگامی که افراد کار سنگ کردن نمای ساختمان را به اتمام می رسانند. باید بلافاصله بعد از اتمام کارشان اقدام به پیچ و رولپلاک سنگ نما بکنند. چون با این کار تمام سنگ های نما به لایه زیرین خود وصل می‌شوند و هیچ کدام از عوامل طبیعی نمی‌ توانند باعث ریزش آنها شوند. معمولا سنگ نما هایی که پیچ و رولپلاک نمی شوند بعد از مدتی دچار خرابی و ریزش می شوند. به همین خاطر توجه به چنین موردی کاملا ضروری است.

نفوذ آب به پشت سنگ نما

همیشه کارشناسان ماهر در این زمینه توصیه می کنند که در فصل زمستان اقدام به سنگ کردن نمای ساختمان خود نکنید‌. زیرا همانگونه که میدانید میزان گرما در فصل زمستان کم می باشد و نور خورشید نمی تواند باعث خشک شدن ملات پشت سنگ ها شود. به همین ترتیب نماهایی که در زمستان سنگ می شوند آب موجود در ملات آنها تبخیر نمی شود و با فرارسیدن شب و کاهش دما این آب یخ می‌بندد که همین امر موجب ترک خوردگی سنگ نما می شود. به همین خاطر همیشه نماهایی که در زمستان سنگ میشوند خیلی زود خراب می شوند.

هوازدگی

بهتر است بدانید همیشه میزان خرابی سنگ نمای ساختمان ها در شهر های بزرگ صنعتی که دارای هوای آلوده ای می باشند بیشتر از سایر شهر ها می باشد. چون دی اکسید کربن و اکسید های نیتروژنی که در هوا موجود می باشند از چسبیدن سنگ ها به ملات پشت آن جلوگیری می کنند. که همین امر موجب می شود سنگ نما دچار هوازدگی و ریزش شود.

خطا های انسانی

امروزه یکی از رایج ترین دلایل خرابی سنگ نمای ساختمان ها خطاهای انسانی می باشند. زیرا متاسفانه افراد ناوارد زیادی هستند که کار سنگ کردن نما را انجام میدهند. اینگونه از افراد برای پر کردن پشت سنگ ها از نخاله و ملات نامرغوب استفاده می کنند. که همین امر موجب می شود سنگ نما خیلی زود خراب شود. بنابراین بهتر است هنگام سنگ کردن نما خودتان بر کار فردی که این کار را انجام میدهد نظارت کنید.

ترمیم انواع نمای ساختمان با طناب

امروزه می توان گفت اولین و پرکاربرد ترین روشی که برای ترمیم نمای ساختمان ها توسط تکنسین های ماهر شرکت کار در ارتفاع پیشنهاد می شود. استفاده از طناب برای انجام این کار می باشد. چون این روش به ما کمک می کند که در ایمنی ترین حالت ممکن بدون نیاز به داربست بتوانیم نمای ساختمان ها را ترمیم کنیم. با استفاده از طناب می توان انواع نما ها را ترمیم کرد. ما در اینجا بعضی از نماهایی که به واسطه استفاده از طناب می توان آنها را ترمیم کرد را به شما معرفی کرده ایم.

ترمیم ترک سنگ مرمر

سنگ مرمر یکی از زیبا ترین سنگ هایی می باشد که برای سنگ نمای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از مهم ترین عواملی که اگر به درستی رعایت نشود حتما باعث ترک خوردن چنین سنگ نماهایی می شود. استفاده نکردن از ملات مخصوص سنگ مرمر می باشد.

به همین خاطر باید برای انجام چنین کاری حتما یک فرد ماهر را استخدام کنید. چون سنگ  مرمر تقریبا نوعی سنگ حساس است استفاده از داربست برای ترمیم آن اصلا کار درستی نیست. همین امر موجب شده است بسیاری از افراد برای ترمیم ترک سنگ مرمر از طناب استفاده کنند. چون با این کار می‌ توانند به خوبی به تمام ترک های موجود بر روی نما دسترسی پیدا کنند و آن هارا به درستی ترمیم کنند.

ترمیم سنگ تراورتن

سنگ تراورتن را میتوان منحصر به فرد ترین نوع سنگی دانست که برای نمای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع از سنگ به خاطر قرار گیری در برابر عوامل طبیعی ممکن است به مرور زمان ترک بردارد‌‌. برای ترمیم چنین سنگ نماهایی بهترین راه استفاده از پیچ رولپلاک سنگ نما می باشد‌. چون به واسطه آن میتوان به راحتی سنگ ها را به لایه زیرین خود وصل کرد. برای پیچ و رولپلاک سنگ تراورتن بهتر است از طناب استفاده شود. چون با استفاده از این روش می‌توان به راحتی چنین سنگ هایی را پیچ و رولپلاک سنگ نما با طناب کرد.

ترمیم نمای آجری

نماهای آجری یکی از زیباترین نوع نما می باشند‌. اما اینگونه از نما ها اگر دچار ترک خوردگی شوند خیلی زود از بین می روند. ترمیم نماهای آجری حتما باید توسط افراد ماهر انجام شود. همچنین بهتر است بدانید اگر نماهای آجری خیلی زود ترمیم نشوند ممکن است با مرور زمان به طور کلی از بین بروند. به همین خاطر ترمیم اینگونه از نما ها باید خیلی سریع انجام شود. گاهی اوقات اگر آجر های یک قسمت از نما پوسیده شوند. کارشناسان توصیه می کنند که آجر های پوسیده تعویض شوند. اما معمولا دسترسی به این قسمت از نما ها سخت است و بهتر است از طناب برای ترمیم استفاده شود.

تعمیر نمای کامپوزیتی

نماهای کامپوزیتی خیلی دیر خراب می شوند. اما اگر دچار ترک خوردگی و یا خرابی شوند و به خوبی ترمیم نشوند بعد از مدتی می توانند باعث خسارت زیادی به صاحبان ساختمان ها شوند. به همین خاطر اگر کوچکترین ترک خوردگی در نمای کامپوزیتی شما وجود دارد خیلی زود اقدام به ترمیم آن بکنید. یکی از سختی های ترمیم نمای کامپوزیتی این است که این نوع از نماها دارای بافتی بسیار صاف هستند و تنها میتوان از راه استفاده از طناب آن ها را ترمیم کرد. چون استفاده از طناب باعث می شود افراد بتوانند به راحتی بر روی چنین نماهایی دوام بیاورند. همچنین استفاده از پیچ و رولپلاک نمای ساختمان بدون داربست یکی از بهترین راه های ترمیم این نوع از نما می باشد.

تعمیر نمای سیمانی

نما های سیمانی نوعی از نما می باشند که امروزه کمتر دیده می‌شوند. این گونه از نما ها مقاومت بسیار بالایی دارند. اما گاهی اوقات به خاطر سرما و سایر عوامل دچار ترک خوردگی می شوند. اینگونه از نما ها هرگاه دچار ترک خوردگی می شوند از طریق این  ترک ها رطوبت به کل نما نفوذ می کند. به همین خاطر اگر کوچکترین ترکی در نماهای سیمانی وجود داشته باشد امکان خرابی کل نما وجود دارد.

بنابراین اینگونه از نما ها باید خیلی سریع ترمیم شوند. ترمیم نماهای سیمانی کار سختی نیست ولی اگر ارتفاع آنها زیاد باشد. به راحتی نمی توان به تمام قسمت های آن دسترسی داشت. همین امر موجب شده است کارشناسان توصیه کنند که برای ترمیم نماهای سیمانی از طناب استفاده کنید‌. چون با استفاده از طناب میتوان به همه نقاط نماهای دسترسی پیدا کرد.



:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : گل نسیم

امروزه یکی از مشکلات مردم جلوگیری از ورود پرندگان به داخل حیاط یا پاسیو خانه هایشان می باشد. که تنها راه برای ورود پرندگان نصب توری مرغی است. پرنده ها باعث کثیف کاری حیاط خلوت می شود . و در روزهای گرم تابستان بوی بد فضولات پرندگان بسیار اذیت کننده است.

مرکز کفساب پلاس با نیروهای متخصص و راپل کار خود برای حل این مشکلات از نصب توری مرغی بر روی بالکن و حیاط خلوت پیشنهاد می کند و اینکار را بدون نیاز به داربست و با طناب و با روش راپل به بهترین صورت ممکن و با قیمت مناسب انجام می دهد.

توری مرغی چیست؟

توری مرغی یا چیکن وایر( Chicken Wire ) نوعی توری مفتولی شش ضلعی است. که از مفتول گالوانیزه نازک و انعطاف پذیر با چشمه های شش ضلعی ساخته شده است. که بخوبی در برابر عناصر مقاوم است.
درحقیقت طرح اولیه ساخت توری مرغی، در سال 1844 میلادی توسط چارلز برنارد ایتالیایی بود. با تقلید از ماشین های بافندگی ابداع شد. ازاین رو کاربرد توری مرغی به جنگ جهانی بر می گردد. که از آن در جهت جهت مصارف رادارگریزی در هنگام انفجار استفاده شد.

نصب توری مرغی روی ایزوگام

نصب توری مرغی روی ایزوگام

نصب توری مرغی امروزه بر روی سطوح مختلفی انجام می شود که یکی از آنها سطوح ایزوگام شده است. گاهی اوقات نصب توری روی این نوع از سطح به درستی انجام نمی شود.

در واقع می توان گفت تنها زمانی نصب چنین توری هایی به خوبی بر روی ایزوگام انجام می شود که توری از بهترین نوع متریال ساخته شده باشد. جنس همه توری های مرغی فلزی از گالوانیزه  می باشد.

اما چون گالوانیزه نیز دارای انواع مختلفی است و هر نوع آن کیفیت متفاوتی دارد کیفیت توری های مرغی نیز همه به یک صورت نمی باشد. هر چقدر کیفیت نوع گالوانیزه ای که توری از آن ساخته شده است بهتر باشد توری نیز بهتر می باشد و می تواند به خوبی بر روی هر سطحی نصب شود. اگر قصد دارید بر روی یک سطح ایزوگام شده توری مرغی نصب کنید باید هنگام خرید توری را انتخاب کنید که میزان کیفیت آن بسیار بالا باشد.

نصب توری مرغی روی ایزوگام بهتر است توسط یک فرد با تجربه و ماهر در این زمینه انجام شود. چون اگر فردی که این کار را انجام می دهد مهارت بالایی نداشته باشد. حتما در پایان کار متوجه خواهید شد که نصب به خوبی صورت نگرفته است و همین امر موجب ناراحتی شما خواهد شد.

توجه داشته باشید که اگر فردی که این کار را برای شما انجام می دهد حتی تنها یکی از مراحل را حذف کند و یا آن را به خوبی انجام ندهد هنگامی که می خواهید کاشی ها و یا سرامیک ها را بر روی آن نصب کنید با مشکل روبرو می شوید. بنابراین افرادی که می خواهند بر روی سطوح ایزوگام شده توری نصب کنند باید ابتدا قبل از انجام هر کاری فرد و یا شرکت کفساب پلاس را برای انجام این کار انتخاب کنند که دارای تجربه و سابقه کار بسیار زیادی باشد .

چگونه توری مرغی را بر روی ایزوگام نصب کنیم؟

خیلی از افراد دوست دارند با شیوه نصب توری مرغی بر روی ایزوگام آشنایی پیدا کنند . اگر شما نیز دوست دارید با چنین چیزی آشنایی بیشتری داشته باشید میتوانید مطالب بیان شده در زیر را با دقت مطالعه کنید.

  • کار نصب توری مرغی بر روی ایزوگام به هیچ وجه سخت نمی باشد و نصب این نوع از توری نسبت به سایر سطوح بسیار آسانتر است . چون برای انجام این کار نیاز به کار های تخصصی نیست و اولین کاری که باید انجام دهید اندازه گیری دقیق سطح مورد نظر می باشد.
  • بعد از این که سطح ایزوگام شده خود را به خوبی اندازه گیری کردید . باید اقدام به تهیه توری کنید و دقیق به اندازه سطح، توری تهیه کنید.
  • سپس توری را بر روی سطح ایزوگام شده پخش کنید و روی آن را به طور کامل با ملات بپوشانید.
  • بعد از این که ملات به خوبی سطح را پوشاند می توانید سرامیک ها و یا کاشی را بر روی آن بچینید.

این نوع از نصب توری مرغی به بسیار آسان می باشد و نیاز به هیچ گونه وسیله اضافی ندارد.  به طور کلی شیوه نصب توری مرغی به نوع فعالیتی که به خاطر آن توری نصب می کنید بستگی دارد به عنوان مثال: گاهی اوقات ممکن است برای نصب توری مرغی نیاز به پیچ ورولپلاک باشد.

جنس توری مرغی

تور مرغی دارای روزنه های ظریف و منظمی از شش ضلعی است. که به آنها چشمه می گویند. توری مرغی شبکه ای فلزی از سیم های مفتولی گالوانیزه است. که معمولا قطر آنها متفاوت است.

مراحل انجام نصب توری مرغی

مراحل انجام نصب توری مرغی

در نصب توری مرغی باید ابتدا اندازه طول و عرض بالکن و پاسیون گرفته شود. در صورت نیاز به بافت باشد، باید توری بافته شود.

پس از آماده شدن توری مرغی، آن را هر دور طرف بسته شده است. و از بالای نمای ساختمان رو به پایین چهت نصب کردن بر روی بالکن ساختمان آویزان می شود. و باید به نصب پیچ رولپلاک همراه با واشر استفاده کرد. در زمان نصب پیچ رولپلاک نباید کم استفاده کرد.

و به اندازه نرمال باید نصب کرد. تا مسیر ورود پرندگان به داخل بالکن نباشد. در هنگام نصب توری مرغی از پیچ های گالوانیزه که برای پیچ رولپلاک مقاوم و کاربری هستند، استفاده باید کرد.

عوامل موثر در قیمت نصب توری مرغی

قیمت نصب توری مرغی زیاد نمی باشد. اما این قیمت برای همه افراد به یک صورت نیست . چون عوامل مختلفی هستند که بر قیمت این کار تاثیر دارند.

  • نوع توری: توری های مرغی که نصب میشوند دارای انواع مختلفی هستند. هر نوع از توری دارای قیمت خاصی است. به همین خاطر نوع توری که شما انتخاب میکنید تاثیر زیادی بر قیمت نهایی نصب توری مرغی دارد.
  • متراژ محیطی که قصد نصب توری بر روی آن را دارید: هر چقدر متراژ محیطی که قصد نصب توری مرغی بر روی آن را دارید بیشتر باشد. نیاز به مقدار بیشتری توری دارد و فردی که این کار را انجام میدهد مجبور است وقت زیادی بگذارد. وجود همین شرایط باعث افزایش قیمت این کار میشود.
  • فردی که این کار را انجام میدهد: افرادی که کار نصب توری مرغی را انجام میدهند هرکدام برای انجام این کار قیمت خاصی دارند. بنابراین فردی که برای این کار انتخاب میکنید نیز بر قیمت نهایی تاثیر گذار می باشد.

تولید توری مرغی به چند روش است؟

توری مرغی به دو شیوه گالوانیزه ی سرد و گرم در بازار مصرف موجود است. تولید توری مرغی به روش گالوانیزه ی گرم، از کیفیت و استقامت بالاتری نسبت به شیوه سرد برخوردار است.
وزن نوع گرم آن بیشتر از نوع سرد است؛ چون ضخامت مفتول آن بیشتر است؛ به همین دلیل توری مرغی گرم به توری مرغی سنگین شهرت داشته و توری مرغ سرد به توری مرغی سبک معروف شده است.. توری مرغی گالوانیزه ی گرم ساخت ایران است که دوام و ماندگاری بهتری دارد اما توری مرغی گالوانیزه ی سرد وادراتی است و معمولا از کشور چین روانه بازار می شود و نسبت به نوع ایرانی آن از وزن و کیفیت پایین تری برخوردار است.

مزایای توری مرغی ایرانی نسبت به چینی

- فرم آن با گذشت زمان از دست و به اصطلاح شکم نمی دهد.

- توری ایرانی به مراقبت و رنگ آمیزی احتیاج ندارد.

- بخاطر مقاوم بودن در برابر رطوبت، زنگ زدگی و خوردگی دارای بیشترین استفاده را در شمال کشور دارد.

-گزینه مناسبی جهت نصب پاسیو و پوشاندن نورگیر حیاط خلوت است.

-کشش بهتری دارد.

-گزینه مناسب جهت کارهای بلند مدت، محیط اسیدی و مرطوب است.

-به علت نوع ساخت و جنس آن دوام، پایداری و استحکام بالای در مقابل رطوبت و گرما دارند.

نصب توری مرغی بالکن

برای نصب توری مرغی از پیچ فولادی بهمراه رولپلاک و واشر استفاده می شود. اگر بالکن فاقد لبه برای نگهداشتن توری مرغی باشد. باید حتما از شاسی کشی استفاده کرد. از توری مرغی برای جلوگیری از ورود پرندگان به داخل بالکن استفاده می شود. و زمانی که هدف فقط پوشاندن بالکن باشد .از نوع درشت توری مرغی می توان استفاده کرد.اما اگر هدف اصلی جلوگیری از ورود حشرات باشد .باید از چشمه ریز این توری استفاده کنیم.

انواع توری مرغی جهت استفاده در پاسیو و نورگیر

1. توری یا فنس حصاری

یکی از انواع مختلف توری فلزی است که در تولید آن از مفتول گالوانیزه گرم یا سرد استفاده شده که بخاطر دوام و کیفیت بالا در برابر ضربات مقاوم است. همینطور روکش این حصار از جنس فلز روی بوده که خاصیت ضد زنگ دارد. مطمئنا با داشتن چنین خاصیت های گزینه ایده آلی برای پوشاندن نورگیر و سقف حیاط خلوت آپارتمان ها است.
توری حصاری پر کاربرد ترین محصول برای فنس کشی و حصارکشی مزارع، باغ و ملک شخصی،استخر، زمین ورزشی، محل های نظامی، صنعتی و حتی باغ وحش جهت حفظ امنیت و پیشگیری از ورود افراد نامطمئن است.

توری مرغی پلاستیکی یا فنس پلاستیکی

چشمه های توری مرغی پلاستیکی در انواع رنگها به صورت اشکال هندسی است. متنوع نظیر، چهار گوش (مربع)، پنج ضلعی و لانه زنبوری (شش گوش) و در بازار موجود است.که بخاطر سبک و ارزانی در پوشاندن پاسیو و سقف حیاط خلوت مناسب می باشند.
اگر در مناطقی زندگی میکنید. که آب و هوای مرطوبی دارد. بهتر است از توری های گالوانیزه گرم یا توری پلاستیکی و بخصوص PVC استفاده کرد. که استحکام بسیار بالایی دارد.

نصب توری مرغی پاسیو

نصب توری مرغی پاسیو

پاسیو یا حیاط خلوت بخشی از فضای پشت یک ساختمان است. که به روشنایی بهتر آپارتمان کمک قابل توجه می کند. معمولا پاسیو با داشتن نور کافی و مناسب، برای پرورش گل وگیاه مورد استفاده قرار می گیرد. در شهرها آشیانه این نوع پرندگان اغلب زیر شیروانی یا شکاف بین ساختمانها می باشد. باعث می شود فضولات آنها باعث کثیف کاری و ایجاد دردسر در ساختمان شود. برای جلوگیری از ورود پرندگان باید نصب توری مرغی در پاسیو استفاده کرد.

چون قسمتی از پاسیو که نور را به داخل خانه انتقال می دهد در خارج از خانه قرار دارد معمولا بعد از مدتی به محلی مناسب برای تجمع و زندگی پرندگان و تبدیل می شود. اگر به چنین موردی توجه نشود با مرور زمان تعداد این موجودات زیاد می شوند و بعضی از آنها ممکن است به داخل خانه نیز نفوذ کنند که در این صورت خطرات زیادی اهالی ساختمان را تهدید می کند. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی معمولا افراد بر روی پاسیو خانه خود توری مرغی نصب می کنند. چون با نصب چنین توری دیگر از ورود هر نوع پرنده ای و لانه سازی آنها در اطراف پاسیو جلوگیری می شود.

مراحل نصب توری مرغی پاسیو

نصب توری مرغی پاسیو مراحل مختلفی دارد که ما در اینجا آنها را بیان کرده ایم.

  • شستشوی دیوار و اطراف پاسیو: قبل از هر چیزی اگر قصد نصب توری مرغی روی پاسیو را دارید باید ابتدا دیوار و لابه لای پاسیو را به وسیله واترجت به خوبی شستشو دهید تا هیچ گونه آلودگی بر روی آنها باقی نماند. این شستشو حتما باید به وسیله واترجت انجام شود. چون امکان ورود فضولات پرندگان به نقاط کوچک نیز وجود دارد. اینگونه از نقاط تنها به واسطه واترجت تمیز میشوند.
  • استفاده از سم: بعد از این که دیوارها و لابه لای پاسیو را به خوبی شستشو دادید باید این نقاط را به وسیله سموم مخصوص به خوبی ضدعفونی کنید . تا در آینده هیچ مشکلی برای اهالی ساختمان به وجود نیاید.
  • تهیه توری: در این مرحله باید اندازه پاسیو را به خوبی به دست آورید و برای آن توری گالوانیزه تهیه کنید.
  • سوراخ کردن اطراف پاسیو: بعد از انجام کار های گفته شده در بالا باید به خوبی به وسیله دریل دور تا دور پاسیو را سوراخ کنید.
  • نصب توری: در این مرحله که مرحله آخر می باشد توری به وسیله پیچ و رولپلاک به دیوار متصل میشود.

نصب توری مرغی در کرج

کرج یکی از شهر هایی می باشد که بیشترین متقاضی نصب توری مرغی را دارد. اگر شما نیز در این شهر زندگی میکنید و قصد نصب توری مرغی را دارید. باید به یک شرکت معتبر مراجعه کنید تا کارشناسان آن به محلی که قصد دارید توری را بر روی آن نصب کنید مراجعه کنند و به شما اندازه دقیق  توری و دیگر وسایل مورد نیاز برای این کار را بدهند. بعد از تهیه معمولا تکنسین های ماهری از این شرکت ها به محل مورد نظر مراجعه می کنند و به صورت بسیار حرفه ای توری را برای شما نصب میکنند .

سقف توری حیاط خلوت

حیاط خلوت ها معمولا محیط هایی آرام و زیبا می باشند که افراد برای دریافت آرامش به آنجا مراجعه میکنند. اما یکی از مهم ترین مشکلاتی که همیشه افرادی که حیاط خلوت دارند با آن مواجه می شوند لانه کردن پرندگان در این محیط ها و ورود گربه به آنها می باشد. وجود چنین مواردی در بسیاری از مواقع باعث آزار اهالی ساختمان می شود. به همین خاطر افراد زیادی به دنبال نصب توری مرغی روی حیاط خلوت می باشند. چون با این کار تمام این مشکلات به طور کلی از بین می روند. سقف توری حیاط خلوت چون مانع از ورود نور به این محیط ها نمیشود همیشه طرفدار زیادی دارد. چنین سقف هایی با این که وزن زیادی ندارند اما به راحتی پاره نمی شوند و تا مدت زمان زیادی ماندگار می مانند.

توری مرغی برای بالکن

گاهی اوقات ورود گربه و پرنده به بالکن خانه ها می تواند بسیار دردسر ساز باشد. چون در بالکن ها معمولا دبه های ترشی و گلدان ها وجود دارند. همچنین بسیاری از افراد لباس های خود را برای خشک شدن در بالکن قرار میدهند. بنابراین ورود چنین حیواناتی میتواند به تمام موارد بیان شده آسیب برساند. همین امر موجب شده است بسیاری از افراد برای جلوگیری از بروز این گونه از مشکلات اقدام به نصب توری مرغی برای بالکن کنند. چون با این کار میتوانند راه ورود هر گونه حیوانی را به بالکن قطع کنند.

نصب توری مرغی با راپل (طناب)

مسدود کردن و کارگذاشتن توری مرغی در نورگیر با طناب یا راپل است که براحتی و بدون احتیاج به داربست وکلایمر نماکار میتواند. توری را بوسیله پیچ و رولپلاک و واشر به دیوارهای مجاور نصب کند. بطوری که بر اثر بادهای شدید و برخورد پرندگان توری دچار مشکل نشود. چنانچه در موقع نصب توری محیط پاسیو کثیف باشد میتوان با نماشویی و شستشوی نما این محیط را کاملا استریل و تمیز کرد.

قیمت نصب توری مرغی با پیچ رولپلاک با طناب

قیمت و دستمزد اجرای انواع توری مرغی در نمای ساختمان به وزن ، ابعاد و نوع توری مرغی بستگی دارد. اما با همه این ویژگی ها قیمت های نصب توری در نما با طناب بسیار نزدیک به هم و اقتصادی می باشد. برای استعلام قیمت نصب توری پاسیو ، حیاط خلوت ، درز انقطاع، بالکن و جاهای دیگر کافی است عکس محل و متراژ تقریبی را برای مرکز کفساب پلاس ارسال کنید تا مناسب ترین دستمزد نصب توری را دریافت نمایید.

نصب توری پاسیو سرندی

نصب این مدل توری در پاسیو از زیبایی چشمگیری در اجرا برخوردار است. که البته با توجه به قیمت بالای توری سرندی، نصب آن در هر مکانی انجام نمی شود. از ویژگیهای منحصر به فرد این توری امکان بافت تا عرض ۴ متر می باشد. که باعث می شود نصب توری به صورت یکنواخت انجام شود.

قیمت نصب توری مرغی حیاط خلوت

قیمت نصب توری ها بسته به سختی اجرای کار تغییر می کند. به گونه ای که با بالا رفتن طبقات ساختمان، عرض پاسیو، افزایش کیفیت مواد مصرفی همه و همه بر قیمت نصب توری ها تاثیرگذار است. گفتنی است که توری ها به صورت مترمربع به فروش می رسند. و فاکتور های نظیر جنس توری، قطر مفتول، متراژ و… بر قیمت نهایی توری ها مؤثر است. بعضی از توری ها مفتول های با ضخامت کمتر دارند و فاصله چشمی ها آن ها بیشتر است، به همین دلیل وزنشان سبک بوده و قیمت آن ها ارزان تر است، بنایراین موقع خرید توری مرغی، بهتر است به همه این موارد دقت شود.

نصب توری با بکسل

در این مرحله توری مورد نظر جهت نصب را کنار یکدیگر قرار می دهند. و به وسیله سیم مفتول به هم متصل می کنند. سیم های بکسلی را که از قبل تهیه کردیم . را نسبت به ارتفاع محل اجرا، از داخل توری در چندین ردیف موازی عبور داده است. و بالای توری را به قسمتی که از قبل تعبیه شده متصل می کنیم .سپس توری را به پایین رها می کنیم. پس از اطمینان از محکم بودن بکسلها از طرفین پیچ و رولپلاک می شود .تفاوت این روش با روشهای دیگر استحکام و طول عمر بالا می باشد.

نصب توری پلاستیکی

نصب توری پلاستیکی

علاوه بر توری های مرغی فلزی توری مرغی پلاستیکی نیز وجود دارد . این نوع از توری ها معمولا به صورت رول های ۱۰متری وجود دارند و اندازه چشمه های آنان مختلف می باشد. نحوه نصب چنین توری هایی بستگی به نوع فعالیتی دارد که برای انجام آن از توری پلاستیکی استفاده میکنند. چون این نوع از توری کاربرد های مختلفی دارد. معمولا وزن توری های پلاستیکی زیاد نیست اما با این که دارای وزن زیادی نیستند مقاومت بالایی دارند.

مهم ترین کاربرد های توری پلاستیکی

همانگونه که در بالا نیز اشاره کردیم توری های پلاستیکی برای کاربرد های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. اگر دوست دارید با کاربرد های این نوع از توری آشنا شوید این مقاله را مطالعه کنید. چون ما در اینجا همه کاربرد های آن را بیان کرده ایم تا شما بتوانید با آنها آشنایی پیدا کنید.

باغبانی

از توری پلاستیکی برای حصار کردن محیط هایی با مصافت زیاد استفاده نمیشود و معمولا کاربر این نوع از توری در باغبانی بیشتر در رابطه با استفاده از آن برای حصار گیاهان بالا رونده می باشد. چون بعضی از گیاهان مانند گوجه فرنگی و لوبیا برای این که رشد کنند نیاز دارند به یک سطح بپیچند و رو به بالا بروند. همچنین گاهی اوقات از آن برای جلوگیری از وارد شدن آسیب به باغچه ها نیز استفاده میشود.

کشاورزی

گاهی اوقات در روستا ها زمین های کشاورزی در نزدیکی خانه ها هستند . این گونه از زمین ها هنگامی که بزری در آنها کاشته میشود ممکن است بزر به واسطه حیوانات خانگی مانند مرغ از بین برود و همچنین هنگامی که گیاه مورد نظر هنوز کوچک است به واسطه گوسفندان و سایر حیوانات خانگی به آن آسیب وارد میشود. به همین خاطر بسیاری از کشاورزان برای محافظت از مزرعه خود از چنین توری هایی استفاده می کنند.

ساخت و ساز

توری های پلاستیکی نیز مانند توری های فلزی در ساخت و ساز کاربرد زیادی دارند. چون در بیشتر مواقع از آنها برای تقویت بتن استفاده می کنند. همچنین هرگاه نیاز باشد محوطه ساخت و ساز حصار شود از این نوع توری استفاده میشود.

ورزش

بسیاری از ورزش ها مانند فوتبال، بسکتبال، بیسبال و تنیس نیاز به تور و حصار دارند. همه موانع پشتی که در این ورزش ها مورد استفاده قرار میگیرند توری های پلاستیکی هستند. این نوع از توری ها چون سبک و بادوام هستند اغلب از آنها برای ایجاد مناطق بازی ایمن استفاده می کنند.

آبزی پروری

توری های پلاستیکی در آبزی پروری نیز کاربرد های زیادی دارند. چون از آنها برای ایجاد محفظه یا قلم برای آبزیان استفاده می کنند. همچنین چون دوام این نوع از توری بالا می باشد هرچقدر هم که آبزیان به خاطر پرش به آن اصابت کنند خراب نمی شود.

صنعتی

از توری های پلاستیکی اغلب برای تقویت و یا تثبیت سازه ها استفاده میکنند. در صنعت از این توری ها حتی برای ایجاد موانع نیز استفاده می شود چون میتوانند به خوبی باعث تنظیمات صنعتی شوند.

کنترل ترافیک

به احتمال زیاد شما نیز تاکنون مشاهده کرده اید که گاهی اوقات برای کنترل ترافیک و ایجاد موانع از توری استفاده میکنند. توری های مورد استفاده در اینگونه از مواقع دارای جنس پلاستیکی می باشند.



:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : گل نسیم

شستشوی نمای ساختمان با راپل،مناسب ترین قیمت نماشویی در تهران

با گذشت زمان یکی از مهم ترین چیز هایی که تغییر زیادی در ظاهر آنها ایجاد شد خانه ها بودند. چون به خاطر کمبود زمین و افزایش جمعیت افراد مجبور شدند در خانه های آپارتمانی زندگی کنند.

همین امر موجب به وجود آمدن ساختمان های بسیار مرتفع شد. همانگونه که میدانید یکی از مهم ترین خصوصیات انسان ها این است که به تمیزی تمام چیز های اطراف خود توجه می کنند. به همین خاطر همیشه افراد توقع دارند نمای ساختمان های مرتفع را تمیز ببیند.در واقع می توان گفت افراد باید همانگونه که به تمیزی اتاق خود اهمیت می دهند به تمیزی نمای ساختمانی که در آن زندگی می کنند نیز به صورت ویژه اهمیت دهند. 

چون اگر نمای یک ساختمان تمیز نشود به هیچ وجه حتی اگر بهترین نوع سنگ و طراحی نیز در آن به کار رفته باشد زیبا دیده نمی شود. شستشوی نمای ساختمان برای همه ساختمان ها ضروری می باشد. زیرا اگر نمای یک ساختمان به خوبی شستشو داده نشود. بعد از مدتی فرسوده خواهد شد.

شرکت کفساب پلاس با استفاده از بروزترین تجهیزات نماشویی با راپل بهمراه بیمه و قرارداد رسمی و با سابقه ای طولانی در امر نماشویی،شستشوی نمای ساختمان و تمامی خدمات کار در ارتفاع، آمادگی ارائه خدمات با کیفیت تضمین شده را در مناطق مختلف تهران و شهرهای دیگر را دارد.

قیمت شستشوی نمای ساختمان

شستشوی نمای ساختمان نسبت به دیگر کارهای ساختمانی دارای قیمت بسیار کمتری می باشد. اما نمی توان گفت شستشوی نمای همه ساختمان ها یک قیمت واحد دارد. چون قیمت این کار بستگی به عوامل بسیار زیادی دارد. اگر قصد دارید نمای ساختمان خود را شستشو دهید بهتر است به خوبی موارد بیان شده در زیر را مطالعه کنید. چون ما در اینجا مهم ترین عواملی را که بر قیمت این کار تاثیر می‌گذارند را بیان کرده ایم.

منطقه قرارگیری ساختمان

میزان آلودگی هوا در همه مناطق به یک صورت نمی باشد. به همین خاطر همه ساختمان ها به یک اندازه کثیف نمی شوند. هر ساختمانی که در منطقه ای قرار بگیرد که میزان آلودگی آن زیاد باشد نمای آن بسیار کثیف می شود و شستشویش بسیار سخت می شود.

چون فردی که این کار را انجام می دهد مجبور است وقت و دقت بسیار زیادی را بگذارد تا بتواند به خوبی چنین نما هایی را تمیز کند. همین امر باعث می شود صاحبان ساختمان هایی که در مناطق مرکزی شهر هستند و هوای آنها بسیار کثیف می باشد مجبور به پرداخت هزینه بیشتری برای نماشویی شوند.

جنس نما

در گذشته تنها نمای ساختمان ها را از مصالحی مانند گچ و آجر می‌ساختند. به همین خاطر تعداد افرادی که ساختمان خود را نماشویی می کردند بسیار کم بود. اما امروزه نمای ساختمان ها از مصالح مختلفی ساخته می شوند که هر کدام برای تمیزی نیاز به روش شستشوی خاصی دارند. هر چقدر جنس نمای یک ساختمان آلودگی بیشتری جذب کند و شستشوی آن سخت تر باشد صاحب آن مجبور به پرداخت هزینه بیشتری خواهد شد. به همین خاطر همیشه جنس نمای ساختمان ها تاثیر زیادی بر میزان قیمت شستشوی آنها دارد.

میزان سختی دسترسی به نما

گاهی اوقات نمای بعضی از ساختمان ها به گونه است که به خاطر محل قرار گیری ساختمان دسترسی به آنها بسیار سخت است. همچنین بهتر است بدانید هر چقدر ارتفاع یک ساختمان بیشتر باشد برای دسترسی به قسمت های بالایی نما افراد مجبور هستند بیشتر تلاش بکنند.

معمولا شستشوی چنین نماهایی بسیار سخت و دشوار می باشد. به همین خاطر اگر صاحبان چنین ساختمان هایی قصد داشته باشند نمای ساختمان خود را تمیز کنند مجبور به پرداخت هزینه بیشتری هستند. چون افرادی که می خواهند این کار را انجام دهند باید برای انجام آن انرژی زیادی بگذارند تا بتوانند به همه نقاط نما دسترسی پیدا کنند.

روش شستشوی نما

امروزه برای شستشوی نمای ساختمان ها روش های مختلفی به وجود آمده اند. معمولا روش های قدیمی که برای شستشوی نما به کار برده می شوند هزینه کمتری دارند. اما روش های جدیدی مانند استفاده از واترجت و راپل که دارای فواید زیادی نیز می باشند هنگامی که برای شستشوی نمای یک ساختمان انتخاب می شوند. صاحبان ساختمان باید هزینه بیشتری پرداخت کنند.

شستشوی نما بدون داربست

یکی از قدیمی ترین روش هایی که برای انجام کار های ساختمانی در ارتفاع مورد استفاده قرار میگیرد استفاده از داربست می باشد. این روش با این که مزایای زیادی دارد اما چون میزان معایب آن از مزایای آن بیشتر است امروزه دیگر خیلی کم مورد استفاده قرار میگیرد. به همین خاطر امروزه افراد دیگر از روش شستشوی نما بدون داربست استفاده می کنند.

شستشوی نما بدون داربست و با استفاده از راپل چند سالی است به وجود آمده و همین امر موجب شده است به طور کامل استفاده از داربست به یک روش منسوخ شده تبدیل شود. استفاده از روش شستشوی نما بدون داربست مزایای بسیار متنوعی دارد که آشنایی با آنها می تواند مفید باشد. ما در اینجا بعضی از این مزایا را برای آشنایی شما بیان کرده ایم.

صرفه جویی در وقت

شیوه زندگی امروزه به گونه ای می باشد که افراد برای انجام بسیاری از کارها وقت کم می آورند. به همین خاطر وقت برای آنان از اهمیت بالایی برخوردار است. همین امر موجب شده است همه افراد به دنبال روشی باشند که بتوانند با استفاده از آن با صرف وقت بسیار کمی نمای ساختمان خود را شستشو دهند. استفاده از روش شستشوی نما بدون داربست میتواند به افراد برای صرفه جویی در وقت کمک زیادی بکند. چون در این روش دیگر نیاز نیست وقت زیادی بابت نصب داربست هدر داده شود.

صرفه جویی در هزینه

افراد در گذشته مجبور بودند برای اینکه بتوانند نمای ساختمان خود را شستشو دهند هزینه زیادی بابت نصب داربست پرداخت کنند‌‌. اما به وجود آمدن شستشوی نما بدون داربست دیگر چنین هزینه ای به طور کامل حذف شد و همین امر باعث کاهش میزان هزینه شستشوی نما شد.

امنیت بالا

به احتمال زیاد این جمله که فلانی از داربست سقوط کرده است برای بسیاری از شما آشنا باشد. چون همه ساله تعداد زیادی از افراد به خاطر سقوط از داربست جان خود را از دست میدهند‌. زیرا استفاده از داربست به هیچ عنوان روشی ایمن به حساب نمی آید. اما استفاده از راپل برای شستشوی نما یک روش کاملا ایمن است که باعث می شود افراد بتواند با آسودگی خیال نمای ساختمان ها را شستشو دهند.

شرکت نماشویی

شرکت نماشویی

شهر تهران به خاطر داشتن ساختمان های خیلی بلند همیشه نیاز به خدمات نماشویی دارند. و عدم رسیدن به نمای ساختمان باعث از بین بردن زیبایی ساختمان می شود. اگر نیاز به خدمات نماشویی در تهران دارید، کافیست با کارشناسان کفساب پلاس تماس بگیرید و خدمات را به صورت کاملا تضمینی دریافت نمایید.

شرکت ما، با بهره گیری از تیم های عملیاتی حرفه ای قادر است بر روی ساختمان ها با انواع، سبک ها و اندازه ها کار کند. برای نظافت نمای ساختمان، بازسازی روکش ها، سایبان ها، نما ها، سقف ها، پنجره ها و دیوار های شما در اسرع وقت در محل حاضریم.

شستشوی نما با طناب

شستشوی نما با طناب یک روش جدید می باشد که مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته است. در این روش احتمال سقوط افراد بسیار کم می باشد. همچنین استفاده از طناب برای شستشوی نما موجب می‌شود. که افراد بتوانند به تمام نقاط نما حتی دور ترین نقاط نیز دسترسی داشته باشند و بتوانند آنها را با خیالی آسوده به خوبی تمیز کنند.

همین امر موجب میشود نماهایی که با استفاده از طناب شستشو داده می شوند همیشه تمیز تر دیده شوند. شستشوی نما با طناب برای ساختمان های مرتفع بهترین گزینه می باشد.برای نماشویی ساختمان در تهران میتوانید از شرکت کفساب پلاس استفاده کنید. چون یکی از بهترین شرکت های نماشویی ساختمان در تهران می باشد. و در این زمینه فعالیت 25 ساله دارد.

موارد مهم در تعیین قیمت نماشویی

روش های زیادی برای نماشویی نمای ساختمان وجود ندارند. می توان گفت تا کنون تنها سه روش برای شستشوی نما به وجود آمده است که شامل: شستشوی نمای ساختمان با داربست، شستشوی نمای ساختمان با طناب و شستشوی نمای ساختمان با واتر جت می شوند. اما در قیمت گذاری شستشوی نما عوامل بیان شده در زیر بسیار موثر می باشند.

میزان زمانی که تیم شستشو به انجام این کار اختصاص می دهند

هر نمایی با هر میزان از آلودگی نیاز به زمان مختلفی برای شستشو دارد. هرچقدر میزان زمان اختصاص داده شده به این کار بیشتر باشد صاحب ساختمان باید هزینه بیشتری پرداخت کند.

تعداد نیروی انسانی که برای این کار استخدام می شوند

اگر متراژ و میزان آلودگی یک نما بسیار زیاد باشد. باید برای پاکسازی و شستشوی آن نیروی انسانی زیادی به کار برده شود . هرچقدر میزان افراد استخدام شده برای این کار بیشتر باشد باید هزینه بالاتری پرداخت شود.

تجهیزات و لوازم استفاده شده برای انجام این کار

گاهی اوقات به خاطر تجمع زیاد آلودگی ها بر روی نما نمی توان با استفاده از یک روش شستشوی ساده آن را تمیز کرد. همین امر موجب شده است برای شستشوی چنین نماهایی از وسایل های بسیار پیشرفته ای مانند واترجت استفاده شود . معمولا هزینه شستشوی نماهایی که با استفاده از چنین تجهیزاتی تمیز می شوند بیشتر از سایر انواع نماشویی است.

قیمت نماشویی در تهران

برای تعیین قیمت نماشویی در تهران به جهت شستشوی نمای ساختمان عوامل بسیاری وجود دارد. که در قیمت نماشویی ساختمان موثر می باشند برای مثال مانند متراژ نمای ساختمان موقعیت مکان جغرافیایی نحوه شست و شو و میزان آلودگی نمای ساختمان موثر می باشد.برای اطلاع از قیمت دقیق هزینه نماشویی ساختمان می توانید با کارشناسان فروش شرکت تماس بگیرید.

کاربرد نماشویی ساختمان

نماشویی ساختمان امروزه کاربرد های بسیار زیادی دارد که ما در اینجا بعضی از آن ها را برای شما بیان کرده ایم.

تمیزی نما های اداری

نماهای اداری چون زود به زود تمیز نمی شوند میزان آلودگی موجود بر روی آنها بسیار زیاد است. برای تمیزی چنین نماهایی نمی توان خودمان اقدام کنیم. چون بسیار مرتفع می باشند به همین خاطر سپردن  شستشوی نمای این ساختمان ها به شرکت های معتبر بهترین روش می باشد.

براق کردن نمای ساختمان های لوکس

صاحبان ساختمان های تجاری و فروشگاهی همیشه تمام تلاش خود را می کنند. که این ساختمان ها را به مکان هایی لوکس تبدیل کنند. چون لوکس بودن ساختمان پرستیژ کاری آنان را حفظ می کند.

اگر این گونه از مکان ها دارای نمای کثیفی باشند. به هیچ وجه لوکس دیده نمی شوند. همین امر موجب شده است نماشویی بیشترین طرفدار را در بین صاحبان همین ساختمان ها داشته باشد. چون نماشویی با تمیز کردن نمای ساختمان ها بسیار آن ها را براق و زیبا می کند.

انواع نمای ساختمان

شستشوی نمای آجری

نما های آجری با این که نماهای قدیمی می باشند اما به خاطر زیبایی زیادی که دارند هنوز هم طرفداران زیادی دارند. البته بهتر است بدانید تنها زمانی میتوان چنین نماهایی را زیبا دانست که تمیز باشند. چون زمانی که نماهای آجری کثیف می شوند جلوه بسیار زشتی پیدا میکنند. همین امر شستشوی نمای آجری را به یک امر کاملا ضروری تبدیل می کند.

همچنین بهتر است بدانید که جنس آجر به گونه ای است که اگر برای مدت زمان طولانی آلودگی بر روی آن ماندگار شود حتما دچار پوسیدگی میشود. بنابراین صاحبان ساختمان هایی با نمای آجری اگر می‌خواهند نمای ساختمان آنها برای مدت زمان زیادی دوام بیاورد باید هر چند وقت یک بار آن را شستشو دهند.

نماشویی نمای کامپوزیت

در صورت عدم شستشوی نمای کامپوزیت در مدت طولانی، رسوب و جرم بخاطر آلودگی و گرد و غبار و خط و خش ناشی از تگرگ بوجود می آیید که با شستشو با واترجت هم از بین نمی رود و دیگر قابل برگشت نیست و باید از رنگ آمیزی کامپوزیت استفاده کرد.

شستشوی نمای کامپوزیت به دو صورت انجام می شود. روش اول به وسیله ابر و تی می باشد که با نرمی نما را تمیز می کنند. روش دوم از واتر جت(فشار آب خیلی قوی)استفاده می کنند. که با آن سخت ترین لکه ها و کثیفی ها از بین می رود، حتما از مواد شوینده کمتری استفاده کنید.

نماشویی کامپوزیت با طناب

معمولا کامپوزیت ها نما هایی هستند که برای داربست زدن برروی آنها از حساسیت بالایی برخوردار هستند و ما با استفاده از طناب راپل اقدام به شستشوی نمای کامپوزیت می کنیم.

نماشویی نمای سیمانی

اگر نمای سیمانی داری جرم و کثیفی زیادی باشد. باید حتما از واترجت استفاده کنید. و تمام نماهای سیمانی را با استفاده از واترجت جرم زدایی کرد. اگر جرم های سنگینی را از سطح نما  بخواهیم جدا کنیم. باید از واترجت سه فاز استفاده کرد. که نیاز به برق سه فار دارد. چون دستگاه واترجت تک فاز برای از بین بردن جرم از سطح نما کافی نیست.

پوشش بعد از شستشوی سیمانی رزین کاری و نانوشویی است. همین کار باعث ایجاد عایق کاری روی نما می شود. دوده،سیاهی و آلودگی تا مدت 5 سال به سطح نفود نمی کند.

نماشویی سنگ

نماشویی سنگ باید هر 4 سال یکبار انجام شود. چون تازگی و زیبای خاصی به نمای شما می دهد. سنگ نما را نمی توان کامل با واتر جت تک فاز شستشو کرد. چون تک فاز ضعیف تر است و باید از سه فاز استفاده کرد.

شستشوی نمای شیشه ای

نماشویی شیشه

می توان گفت نما به عنوان گل سرسبد هر ساختمانی به حساب می آید. به همین خاطر افراد برای این که ساختمان های آنان  نمایی زیبا داشته باشند از متریال های مختلفی برای ساخت نمای ساختمان های خود استفاده می کنند.

چند سالی می باشد که نماهای شیشه ای به عنوان ترند شناخته می شوند و بسیار طرفدار دارند.‌ این گونه از نما ها می توانند باعث شوند نمای ساختمان ها بسیار شیک و زیبا دیده شده شوند. اما یکی از موضوعاتی که همیشه افرادی که نمای ساختمان آنها شیشه ای می باشد به آن اهمیت زیادی می دهند شستشوی نمای شیشه ای می باشد. چون جنس شیشه به گونه ای است که اگر کوچکترین کثیفی بر روی آن وجود داشته باشد به طور کامل نمایش داده می شود. همین امر موجب می شود چنین نماهایی اگر دیر به دیر تمیز شوند همیشه کثیف به چشم بیایند.

شستشوی نمای شیشه ای با تی و ابر

همچنین چون نماهای شیشه ای مقاومت بسیار بالایی ندارند نمی‌توان از هر روشی برای نماشویی شیشه استفاده کرد. معمولا یکی از رایج ترین روش هایی که برای شستشوی این نوع از نما کاربرد زیادی دارد استفاده از ابر و تی می باشد. چون ابر و تی هیچ گونه زبری ندارند و باعث نمی شوند بر روی سطح صاف شیشه خط و خش به وجود آید.

چون جنس شیشه کاملا شفاف می باشد باید حتما دو طرف آن به خوبی تمیز شود. معمولا افراد برای تمیز کردن یک طرف از نمای شیشه ای که در داخل ساختمان قرار دارد. مشکلی ندارند چون می توانند به راحتی با استفاده از یک چهار پایه به تمام قسمت های آن دسترسی پیدا کنند. و به خوبی آن را تمیز کنند. اما تمیز کردن قسمت بیرونی نما های شیشه ای همیشه یک کار سخت و دشوار به حساب می آید.

چون دسترسی به این قسمت از نما بسیار سخت است و افراد نمی‌ توانند به راحتی آن را تمیز کنند. به همین خاطر می توان گفت برای تمیز کردن قسمت بیرونی نماهای شیشه بهترین راه استفاده از راپل می باشد. زیرا با استفاده از راپل می توان به راحتی و بدون هیچ مشکلی به تمام قسمت های بیرونی این نوع از نما دسترسی پیدا کنند و آن را به خوبی تمیز کنند.

مهم ترین مزایای شستشوی نما شیشه ای

نماشویی شیشه همیشه مزایای زیادی به هم به دارد که بهتر است حتما با آنها آشنا شوید.

درخشان شدن نما

همانگونه که می دانید اگر نما های شیشه ای شستشو داده شوند. و تمام گرد و خاک موجود بر روی آنان از بین برود بسیار درخشان می شوند. زیرا اگر بر روی نماهای شیشه ای گرد و خاک وجود داشته باشد از انعکاس نور خورشید بر روی آن جلوگیری می شود و همین امر باعث می شود چنین نماهایی درخشان دیده نشوند. اما شستشوی نما شیشه ای به طور کامل این مشکل را برطرف می‌ کند.

شیک دیده شدن ساختمان

همانگونه که می دانید معمولا نمای ساختمان ها همیشه تاثیر زیادی بر شکیل دیده شدن آنها دارند به عنوان مثال: اگر نمای شیشه ای یک ساختمان برای مدت زمان زیادی شستشو داده نشود به طور کامل باعث می شود کل ساختمان زشت دیده شود. اما اگر ساختمان هایی که چنین نماهایی دارند به صورت مداوم شستشو داده شوند بسیار شکیل دیده می شوند و می‌توانند چشم هر بیننده ای را به خود خیره کنند.

افزایش طول عمر نما با نماشویی شیشه

معمولا چون میزان زیادی از آلودگی که بر روی نمای ساختمان ها انباشته می شود آلودگی ناشی از باران اسیدی می باشد‌. اگر برای مدت زمان طولانی بر روی هر نمایی ماندگار بماند حتما باعث پوسیدگی آن می شود. در رابطه با نماهای شیشه ای نیز اگر دیر به دیر تمیز شوند و چنین آلودگی بر روی آنها ماندگار بماند حتما بعد از چند وقت خراب میشوند. اما اگر چنین نماهایی به صورت مدام شستشو داده شوند چون آلودگی برروی آنان نمی ماند حتما طور عمر آنان افزایش پیدا میکند.

نماشویی نمای چوبی

نماشویی با نمای چوبی کار خیلی حساسی است و باید در یک روز آفتابی صورت گیرد. زیرا نمای چوبی باید سریع خشک شود چون چوب ها با ضخامت پروفیل کمتر در ساختمان استفاده می شود که باعث شود به پوسته ساختمان آسیب وارد شود و این در دراز مدت خودش را نشان می دهد.

شرکت کفساب پلاس برای جلوگیری ازین اتفاق پس از نماشویی ساختمان از مواد نگهدارنده روی نمای چوبی استفاده می کند از جمله این مواد رزین و روغن جلای مخصوص که باعث زیباتر شدن می شود و نمای شما تحت تاثیر شرایط جوی و محیطی آسیب نخواهد دید.

نماشویی نمای سرامیک

اولین کاری که باید انجام داد جارو کردن و پاک کردن گرد و غبار روی سرامیک است. سپس با استفاده از مواد شوینده مناسب و دستگاه های مختلف سرامیک را خیس می کنند تا تمام قسمت ها مرطوب شود. سپس یک گالن آب را با مواد شوینده ترکیب و با دستکش پلاستیکی و عینک ایمنی سرامیک ها را شستشو می دهند.

اما اگر از دستگاه واترجت استفاده شود باید همراه آن از فرچه های که آن را داخل محلول فرو می کننف استفاده کرد. سپس بر روی سرامیک می کشند تا جرم و کثیفی ها با مواد شوینده حل شود و از بین برود. بعد از اتمام مراحل، نمای سرامیک را با آب بصورت کامل می شویند.

نماشویی نمای کنیتکس

دستگاه واترجت برای نماشویی کنیتکس استفاده می شود اما استفاده از واترجت در نماشویی کنیتکس نیازمند تبحر و دقت بالای است.

فاصله نازل خروجی از نمای ساختمان

با توجه به کثیفی و آلودگی نما و مدت زمانی که از نصب کنیتکس بر روی نما گذاشته است فاصله ی نازل خروجی از نما باید بین 60 سانتیمتر تا 110 سانتیمتر باشد.

زاویه ی نازل خروجی با نمای ساختمان

انجام آب واترجت با زوایه مستقیم بر روی نمای کنیتکس باعث صدمه زدن به نمای ساختمان و جدا شدن کنیتکس از نما می شود و نماشویی اثر مخربی بر نمای ساختمان شما خواهد گذاشت.

در این مورد هم باید با در نظر گرفتن آلودگی سطح نما ومدت زمانی که از اجرای کنیتکس بر روی نما گذشته است، زاویه ی نازل خروجی و نمای ساختمان را تنظیم نمود. این زاویه معمولا بین 30 تا 70 درجه تغییر خواهد کرد .

نماشویی نمای رومی

نماشویی رومی معمولا به توجه به نوع سنگ و سیمانی که روی آن استفاده شده و همچنین سختی و زبری نما متفاوت است. هر چه زبری و سختی نما بیشتر باشد نماشویی آن سخت تر است، زیرا حجم آلودگی و جرم روی نما زیاد است.

در نماشویی رومی باید نما کاملا شستشو داده شود تا نما عاری از هر گونه کثیفی و جرم شود. خشک شدن نما استاندارد آن 2 یا 3 روز می باشد. چون اگر نما مرطوب باشد باعث شوره زدگی نما می شود. بعد از خشک شدن با قلمو یا پیسوله مخصوص اجرا کرد و بهترین ابزار نانو پیسوله مخصوص می باشد.

انواع روش های نماشویی

نماشویی ساختمان با واتر سندبلاست

نماشویی با واتر سندبلاست به کمک دستگاه های واترجت با دور بالای آب و سیلیس انجام می گیرید. که در این نوع شستن نما دانه های سیلیس که متناسب با نوع جرم و رسوبات سطوح انتخاب می شود. به کمک فشار آب توسط دستگاه واترجت بر روی سطح نما اعمال می شود. با کمک این دستگاه چربی ها، رسوبات آهکی، آثار زنگ زدگی،رنگ و یا هر گونه جرم سنگین از نما یا سطح مورد نظر پاک می شود.

شستشوی نما با واترجت

نماشویی ساختمان با واترجت

نمای ساختمان ها گاهی اوقات به گونه ای می باشند که اگر با استفاده از روش های معمولی شستشو داده شوند حتما خراب می شوند. به همین خاطر کارشناسان در اینگونه از مواقع توصیه می کنند برای تمیزی آنها از  واترجت استفاده شود.

واترجت یکی از شیوه های نوین شستشوی نما به حساب می آید. که در طی مدت زمان کمی توانسته است طرفدارن بسیاری پیدا کند. چون با استفاده از این روش می‌توان هر نوع نمایی را با هر مساحتی تمیز کرد.

یکی از مهم ترین مزایایی که استفاده از شستشوی نمای ساختمان با واترجت دارد این است که با استفاده از این روش دیگر نیاز نیست افراد برای تمیز کردن نمای ساختمان خود از آب زیادی استفاده کنند.

چون محلول مخصوص شستشوی واترجت می تواند هر نوع آلودگی با هر میزان از سختی را در مدت زمان بسیار کمی از بین ببرد. اگر افراد کار شستشوی نمای ساختمان با واترجت خود را به یک تکنسین حرفه ای بسپارند تا در فاصله های زمانی خاصی  به صورت منظم نمای ساختمان آنها را با استفاده از واترجت تمیز کند. می‌توانند تا حد زیادی طول عمر نمای خود را افزایش دهند و همیشه نمایی تمیز و سالم داشته باشند.

مزایای شستشوی نمای ساختمان با واترجت

مناسب برای سطوحی که نمی توانند به صورت مکانیکی تمیز شوند عدم آسیب رساندن به نما سازگار با محیط زیست تمام آلودگی های محلول در آب را از بین می برد جمع و جور و متحرک بودن دستگاه صرفه جویی در مصرف آب و برق ( مقرون به صرفه )

همانگونه که در بالا اشاره کردیم نماشویی با واترجت مزایای زیادی دارد. و تاکنون همین مزایا باعث محبوبیت بیش از اندازه این روش از شستشوی نما شده اند. ما بعضی از مهمترین آنها را برای شما بیان کرده ایم.

تمیزی نماهای بسیار کثیف

گاهی اوقات زمانی که نمای یک ساختمان مدت زمان زیادی نماشویی نمی شود. به گونه ای کثیف می شود که صاحبان چنین ساختمان هایی به طور کامل از تمیزی مجدد آن ها ناامید می شوند. اما بهتر است بدانید واترجت چون برای شستشوی نما از آب فشار قوی استفاده می کند.

میتواند به خوبی به عمق لایه های آلودگی نفوذ کند و آن ها را از بین ببرد. در واقع واترجت آخرین راه برای تمیز کردن نماهای بسیار کثیف می باشد. چون اگر یک نما با چنین روشی تمیز نشود دیگر تمیز نخواهد شد.

تمیزی نماهای چرب

گاهی اوقات رسوب چربی بر روی نمای یک ساختمان به گونه ای زیاد است. که به طور کامل زیبایی آن را از بین می برد. معمولا پاک کردن چربی از روی نما یک کار بسیار سخت می باشد. می توان گفت تنها راهی که با استفاده از آن می توان نماهای چرب را تمیز کرد شستشوی نمای ساختمان با واترجت می باشد. چون فشار پاشش آب و مواد شوینده توسط واترجت بسیار زیاد است. به همین خاطر می تواند به تمام بافت های چربی های موجود بر روی نما نفوذ کند و آن ها را از بین ببرد.

امنیت زیاد

در کشور ما سالانه تعداد زیادی از افراد به خاطر سقوط از داربست جان خود را از دست می دهند . همین امر باعث شده است هم صاحب کاران و هم افرادی که کار نماشویی را انجام می دهند. از لحظه شروع کار تا پایان کار استرس فراوانی را تجربه کنند.

اما یکی از مزیت های شستشوی نمای ساختمان با واترجت این است که نیاز به نصب داربست ندارد. امنیت این روش به همراه دیگر مزایای آن باعث شده است. افراد زیادی این روش را برای نماشویی انتخاب کنند.

افزایش طول عمر نما

معمولا سنگ کردن نمای یک ساختمان هزینه بسیار زیادی دارد. به همین خاطر افراد تمام تلاش خود را به کار می برند تا آسیبی به نمای ساختمان آن ها وارد نشود. شستشوی نمای ساختمان با واترجت کمک زیادی به افزایش طول عمر نمای ساختمان ها می کند.

چون این دستگاه به گونه ای طراحی شده است که هیچ آسیبی به نما وارد نمی کند و می تواند به خوبی تمام آثار و رسوب باران های اسیدی را از روی سنگ های نما پاک کند. همین امر موجب جلوگیری از پوسیدگی سنگ ها می شود.

پاک کردن باقی مانده مصالح ساختمانی از روی نما

همانگونه که میدانید پاک کردن نما برای اولین بار کار سختی است. چون هنوز بر روی آن مقداری از مصالح ساختمانی مانند گچ و سیمان باقی مانده است. شستشوی ساده نما به هیچ وجه برای اولین بار تمیز کردن نما موثر نمی باشد.

اما بهترین انتخاب برای اینگونه از مواقع شستشوی نما با واترجت می باشد. زیرا در این روش آب با سرعت بسیار زیادی به سطح نما پاشیده می شود. و تمام آثار به جای مانده از مصالح ساختمانی را پاک می کند.

نماشویی با راپل و بدون نیاز به داربست

در واقع شستشوی نمای ساختمان، راهکار درست و به صرفه از نظر هزینه برای ایجاد ظاهری زیبا برای نمای ساختمان است. که توسط متخصصان امر نماشویی، انجام می شود.

نماشویی و شستشوی نما نیازمند تخصص، مهارت، ابزار مخصوص، متریال شستشو و همچنین تیمی مجرب است. که از ابتدا تا انتهای پروژه با دقت بالا، کار نماشویی را انجام دهد. روش های مختلفی جهت دسترسی به نمای ساختمان و نماشویی وجود دارد. که در اغلب موارد از نوع دسترسی با طناب می باشد.

نماشویی با طناب

نماشویی با طناب

امروزه به خاطر افزایش جمعیت و کمبود زمین همه افراد نمی توانند خانه هایی ویلایی داشته باشند. همین امر موجب به وجود آمدن ساختمان های آپارتمانی آسمان خراش شده است.این گونه از ساختمان ها را نمی توان به روش های سنتی نماشویی کرد. چون به خاطر ارتفاع بالایی که دارند.

افراد به راحتی نمی توانند به تمام قسمت های آن دسترسی داشته باشند. برای شستشوی نمای چنین ساختمان هایی بهترین روش نماشویی با طناب است. چون با استفاده از این روش می توان با خیالی راحت به تمام نقاط نماهای بسیار بلند دسترسی پیدا کرد. این روش را می توان نوین ترین روش شستشوی نما دانست. مزایای بسیار زیاد این روش سبب شده است نماشویی با داربست را به طور کامل منسوخ کند.

مزایای نماشویی با طناب

نماشویی با طناب یکی از ایمن ترین و بهترین روش های شستشوی نما می باشد که امروزه طرفدار بسیار زیادی پیدا کرده است. این روش از نماشویی مزایای بسیار زیادی دارد که ما آن هارا در اینجا برای شما بیان کرده ایم.

تمیزی بیش از حد نما

هنگامی که شما شستشوی نمای خود را به شرکت های معتبر بسپارید. این شرکت ها کار شستشوی نمای شما را به افراد بسیار ماهر می سپارند. و از مواد شوینده خاصی برای انجام این کار استفاده می کنند . همچنین چون با استفاده از این روش فردی که این کار را انجام میدهد. تسلط کاملی دارد می تواند به بهترین نحو ممکن نمای شما را شستشو دهد. وجود همین عوامل باعث شده است نماهایی که با این شیوه شستشو داده می شوند. بسیار تمیز و براق شوند.

ایمنی بالا

در گذشته افراد زیادی وجود داشتند. که به خاطر شستشوی نماهای مرتفع و سقوط از ارتفاع جان خود را از دست می دانند. همین امر باعث شده بود تا مدت های زیادی نمای ساختمان های بسیار مرتفع اصلا شستشو داده نمی شدند.

اما به خاطر وجود این مشکلات شرکت ها و افراد متفکر بسیار زیادی تمرکز خود را برای پیدا کردن یک راه حل موثر برای حل این مشکل گذاشتند. نتیجه این اقدامات به وجود آمدن نماشویی با طناب بود.

در این روش افراد قبل از شستشو طناب هایی که به آنها وصل هستند. را به یک قسمت بسیار مقاوم ساختمان وصل می کنند. و همین امر امکان سقوط آن ها را به صفر می رساند. ایمنی زیاد این روش باعث شده است بسیاری از صاحبان ساختمان ها برای شستشوی نما این روش را انتخاب کنند. زیرا با استفاده از این روش هیچ گونه مشکلی برای فردی که این کار را انجام می دهد به وجود نمی آید.

شستشوی نماهای مرتفع

شستشوی نماهای مرتفع همانگونه که بیان کردیم در گذشته یک کار بسیار خطرناک بود. چون شستشوی نما با داربست به هیچ وجه ایمن نبود. اما با به وجود آمدن نماشویی با طناب همه نما های بسیار مرتفع به راحتی شستشوی نما می شوند و هیچ مشکلی برای افراد به وجود نمی آید. در این روش افرادی که کار شستشوی نما را انجام میدهند حتی می توانند به راحتی تاج نمای ساختمان را نیز با خیالی آسوده شستشو دهند.

شستشوی همه قسمت های نما

گاهی اوقات نمای ساختمان ها دارای مدل های مختلفی می باشند که کار شستشوی آن ها را سخت می کنند. چون فردی که میخواد چنین نماهایی را شستشو دهد باید تمام قسمت های مخفی و آشکاری که در این نما ها وجود دارد را شستشو دهد.

شستشوی چنین نماهایی با داربست تقریبا به هیچ وجه خوب انجام نمی شود. چون فردی که این کار را انجام میدهد دسترسی و تسلط کاملی بر نما ندارد. اما هنگام نماشویی با طناب فرد به طور کامل می تواند به قسمت های مختلف نما دسترسی پیدا کند و آن ها را  به بهترین نحو ممکن تمیز کند.

افزایش طول عمر نما

یکی از مهم ترین عواملی که تاکنون باعث از بین رفتن سنگ نمای بسیاری از ساختمان ها شده است عدم شستشوی نما می باشد. چون اگر نمای یک ساختمان به مدت طولانی شستشو داده نشود. آلودگی های ناشی از باران های اسیدی بر روی آن تجمع می کنند. و به مرور زمان باعث از بین رفتن و پوسیده شدن سنگ نما ها می شوند.

اما زمانی که ما از روش شستشوی نما با طناب استفاده می کنیم. و هرچند وقت یک بار این کار را تکرار میکنیم. دیگر به هیچ وجه آلودگی ها بر روی نمای ساختمان تجمع نمی کنند و سنگ نمای ساختمان از بین نمی رود. همین امر موجب شده است افراد زیادی بتوانند نمای ساختمان خود را با استفاده از نماشویی های مدام با طناب برای سالیان زیادی سالم نگه دارند.

زیبایی نمای ساختمان

کثیفی می تواند تا حد زیادی زیبایی هر چیزی را از بین ببرد. در مورد نمای ساختمان نیز این قانون به خوبی صدق میکند. چون نماهای کثیف به هیچ وجه زیبا دیده نمی شوند. و قسمت زیادی از شکیلی ساختمان را نیز از بین می برند. همین امر موجب شده است افراد زیادی برای زیبا نگه داشتن ساختمان های خود از نماشویی با طناب استفاده کنند. چون با استفاده از این روش می توان نمای ساختمان خود را به بهترین نحو ممکن تمیز کرد و زیبایی آن را افزایش داد.



:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : گل نسیم

فردی که ساختمان دارد باید به محکمی سنگ نمای ساختمان خود توجه زیادی داشته باشد. چون در صورت بروز هر گونه مشکلی مسئولیت آن بر عهده مالک ساختمان می باشد. به همین خاطر همیشه کارشناسان ساختمان سازی توصیه می کنند حتما بعد از تکمیل ساختمان مالکان باید اقدام به پیچ و رولپلاک نما بکنند .

چون تنها روشی که با استفاده از آن می توان به خوبی و به صورت مادام العمر نمای هر ساختمانی را محکم کرد تا هیچ گونه ریزشی نداشته باشد پیچ و رولپلاک نما می باشد . امروزه به احتمال زیاد هنگام عبور از سطح شهر ساختمان های مختلفی را مشاهده کنید که نمای خود را پیچ رولپلاک کرده اند. علت استفاده زیاد از این روش مزایای بسیار پیچ و رولپلاک نما می باشد.

پیچ و رولپلاک نمای ساختمان بدون داربست با کیفیت عالی برای حفظ زیبایی و در کنار هم نگه داشتن سنگ های نمای ساختمان است. ایمن سازی نما با پیچ و رولپلاک نما روشی کاملا مقرون بصرفه است. که در کوتاه ترین زمان توسط پرسنل کفساب پلاس با طناب یا راپل بدون نیاز به داربست در ارتفاعات انجام می شود.

پیچ و رولپلاک نمای ساختمان

به احتمال زیاد تاکنون بسیاری از شما کلمه پیچ و رولپلاک نما را شنیده اید و حتی مطالب گوناگونی نیز در این رابطه مطالعه کرده باشید. اما اگر آشنایی کاملی با این کار ندارید بهتر است بدانید پیچ و رولپلاک نمای ساختمان بدون داربست در واقع عملی می باشد. که باعث می شود با استفاده از یک سری ابزار خاص سنگ نما به بتن پشت آن به خوبی بچسبد.

این کار معمولا توسط نماکاران بسیار ماهر انجام می شود. و اغلب افراد برای پیچ و رولپلاک نما ابتدا با استفاده از دریل یک سری سوراخ ها برای جایگذاری پیچ و رولپلاک ایجاد می کنند .

اندازه دقیق و میزان مناسب سوراخ ها را فقط افراد ماهر می توانند تشخیص دهند. بنابراین تحت هیچ عنوانی اگر تخصصی ندارید اقدام به انجام این کار نکنید. و حتما به یک شرکت معتبر مراجعه کنید تا بتوانید افراد ماهر در این زمینه را بشناسید. و برای پیچ و رولپلاک نمای ساختمان خود از آنها کمک بگیرید.

هدف از انجام اینکار استحکام بخشی از نمای ساختمان با صرف هزینه تعمیرات کمتر می باشد. شامل کارهایی هست که به کمک آن از ریزش سنگ های شل شده و در حال افتادن جلوگیری می کند. و تمام این کارها به دلیل ایمن سازی و محکم کردن سنگ های نمای ساختمان انجام می گیرد. کلیه سنگ های نما به کمک پیچ و رولپلاک اسکوپ می شود.

بهترین زمان برای پیچ و رولپلاک نمای ساختمان

بسیاری از افراد این سوال را می پرسند که چه زمانی ما می توانیم نمای ساختمان خود را پیچ و رولپلاک کنیم؟ اگر شما نیز به دنبال پیدا کردن جواب این سوال هستید. بهتر است بدانید می توان این کار را در تمام طول سال انجام داد. اما به عقیده کارشناسان کفساب پلاس بهترین زمان برای انجام این کار اسکوپ سنگ موقع اجرای نما می باشد.

اما اگر این کار موقع ساختمان سازی نیز صورت نگیرد می توانیم بعد از چند سال که از ساخت ساختمان گذشت. نمای آن را برای طول عمر بیشتر و جلوگیری از ریزش سنگ نمای آن پیچ و رولپلاک سنگ نما کرد. بنابراین اگر نتوانستید هنگام ساخت نما آن را پیچ و رولپلاک کنید. نیاز نیست نگران باشید چون حتی به راحتی میتوان در صورت ماندگاری نما بعد از بیست سال نیز آن را پیچ و رولپلاک کرد.

اصولی که باید در پیچ و رولپلاک باید رعایت شود

پیچ کردن سنگ نما اصول خاصی دارد که شرکت باید آشنایی کاملی با این اصول و قواعد داشته باشد تا به بهترین نحو صورت بگیرید و مانع بروز مشکل شود. طبق استاندارد جهانی پیچ کردن سنگ باید در هر 4 سانت صورت گیرد. و در سنگ های که وضعیت آنها خوب نیست باید از دو یا چند پیچ استفاده کرد. تا مقاومت سازی در سنگ نما به درستی انجام شود.

موارد مهم قبل از انجام پیچ رولپلاک نما بدون داربست

قبل از انجام پیچ و رولپلاک نما حتما باید با یک سری نکات آشنایی پیدا کنید تا بتوانید نتیجه دلخواه خود را به دست آورید. به همین خاطر ما در اینجا برای آشنایی بیشتر شما با این نکات بعضی از آنها را برایتان بیان کرده ایم.

انتخاب شرکت مناسب

همانگونه که در بالا نیز اشاره کردیم انجام این کار نیاز به تخصص دارد و حتما باید توسط ماهر ترین افراد انجام شود. معمولا افراد ماهر در این زمینه همه در شرکت های معتبر مشغول به کار میشوند. بنابراین انتخاب شرکت مناسب می تواند در داشتن نتیجه بهتر تاثیر گذار باشد. چون اگر شرکت خوبی را انتخاب کنید به خاطر داشتن نیروی کار ماهر می تواند کار بهتری به شما تحویل دهد.

شناخت بهترین نوع پیچ و رولپلاک با توجه به سنگ نمای ساختمان خود

همانگونه که قبلا نیز اشاره کردیم با توجه به پیشرفت ساختمان سازی سنگ های مختلفی با ابعاد متفاوتی برای سنگ نمای ساختمان ها ساخته شده اند. اما ما نمی توانیم برای همه این سنگ ها یک نوع پیچ و رولپلاک به کار ببریم. چون هر نوع سنگی با نوع خاصی رولپلاک سازگاری دارد. به همین خاطر شما حتما باید قبل از انجام این کار مناسب ترین نوع رولپلاک را برای سنگن نمای ساختمان خود بشناسید و آن را خریداری کنید.

اندازه گیری نما

ابعاد نما می تواند اندازه دقیق پیچ و رولپلاک های مورد نیاز شما را تعیین کند. بنابراین شما باید برای جلوگیری از هزینه های اضافی حتما نمای ساختمان خود را اندازه گیری کنید تا بتوانید پیچ و رولپلاک های مورد نیاز را تهیه کنید.

تعمیر نمای ساختمان بدون داربست

خانه همیشه یکی از آرامش بخش ترین مکان هایی است که همه افراد در آن به آرامش می رسند. همین امر موجب شده است افراد برای این که خانه ای زیبا تر داشته باشند. کارهای مختلفی انجام دهند. یکی از پرطرفدار ترین کار هایی که باعث زیبایی هر ساختمانی می شود سنگ کردن نما می باشد.

چون زمانی که نمای یک ساختمان سنگ است بسیار زیبا و شکیل دیده می شود. اما یکی از مشکلاتی که تا الان فکر همه افرادی که نمای ساختمان آنها سنگی می باشد را مشغول کرده است. ریزش سنگ نمای ساختمان می باشد. زیرا زمانی که نمای یک ساختمان آسیب می بیند. تعمیر آن یک کار سخت و وقت گیر به حساب می آید.

در گذشته استفاده از داربست برای انجام چنین کاری بسیار رایج بود اما امروزه دیگر همه افراد به فکر تعمیر نمای ساختمان بدون داربست می باشند. چون این کار باعث می‌ شود در میزان هزینه و وقت آنها بسیار صرفه جویی شود.

چرا ترمیم سنگ نمای ساختمان باید انجام شود؟

بسیاری از افراد فکر می کنند آسیب دیدن سنگ نمای یک ساختمان تنها موجب می شود زیبایی نما از بین برود. اما بهتر است بدانید آسیب دیدن یک قسمت از نما می تواند عوارض بسیار زیادی را با دنبال داشته باشد. در ادامه این مطلب ما آنها را برای آشنایی شما با این موارد بیان کرده ایم.

نفوذ رطوبت به کل نما

حتی اگر تنها یک قسمت کوچک از نما نیز آسیب ببیند. به مرور زمان و با بارش باران رطوبت از طریق قسمت آسیب دیده به سایر قسمت های نما نفوذ می‌کند و باعث می‌ شود کل نما پوسیده شود.

ریزش سایر قسمت ها

هنگامی که یک قسمت از سنگ نما آسیب می‌ بیند باید خیلی سریع تعمیر شود. زیرا اگر قسمت آسیب دیده تعمیر نشود سایر قسمت های نما نیز بعد از مدتی به خاطر آسیب هایی که به آنها وارد میشود دچار ریزش میشوند.

پایین آمدن ارزش مادی ساختمان

همیشه هنگامی که افراد می خواهند یک ساختمان را خریداری کنند ابتدا تمام قسمت های آن را بررسی می کنند و هرچه نمای ساختمان مورد نظر زیباتر باشد قیمت ساختمان نیز بیشتر می‌شود. به همین خاطر صاحبان ساختمان باید نماهای سنگی ساختمان خود را که دچار ریزش شده اند را به خوبی تعمیر کنند تا قیمت کل ساختمان کاهش پیدا نکند.

ترمیم سنگ نما با پیچ رولپلاک نما

هنگامی که نمای یک ساختمان دچار ریزش می شود. افراد ساکن در آن ساختمان به دنبال راهی هستند. که بتوانند آن را به گونه ای تعمیر کنند که تا مدت های زیادی دیگر دچار چنین مشکلی نشود. تقریبا می‌توان گفت تنها روشی که به افراد کمک می کند بتوانند برای مدت زمان بسیار طولانی نمای ساختمان خود را تعمیر کنند واز ریزش مجدد آن جلوگیری کنند ترمیم سنگ نما با پیچ رولپلاک نما می باشد.

زیرا پیچ و رولپلاک نما میتواند تک تک سنگ های به کار رفته در نمای یک ساختمان را به لایه زیرین آن ها وصل کند. چون سنگ ها پیچ و رولپلاک می شوند تنها زمانی ریزش میکنند که به خاطر مرور زمان سنگ خود به خود از بین برود. به همین خاطر همه افرادی که این روش را برای ترمیم سنگ نمای ساختمان خود انتخاب می کنند‌ می‌ توانند تا سالیان زیادی از بابت ریزش سنگ نمای ساختمان خود نگرانی نداشته باشند.

روش های ترمیم نمای ساختمان

به طور کلی تنها سه روش در حال حاضر وجود دارند که با استفاده از آنها اقدام به ترمیم نمای ساختمان بدون داربست می کنند.‌ برای آشنایی با این روش ها می توانید ادامه این مطلب را مطالعه کنید. زیرا ما آنها را به طور کلی برای شما بیان کرده ایم.

کار با راپل

این روش از ترمیم نمای ساختمان بدون داربست چند سالی است به وجود آمده و در همین مدت کوتاه توانسته است جایگاه بسیار خوبی در بین تمام افرادی که کار ساختمانی انجام می دهند پیدا کند. زیرا کار با راپل مزایای زیادی دارد که ما در اینجا بعضی از آنها را برای شما بیان کرده ایم.

هزینه کم: هنگامی که افراد برای تعمیر نمای ساختمان بدون داربست خود استفاده از راپل را انتخاب می‌کنند. چون هزینه نصب داربست را پرداخت نمی‌کنند میزان هزینه آنها بسیار کاهش پیدا میکند.

وقت کم: معمولا افراد هنگامی که میخواهند سنگ نمای ساختمان خود را تعمیر کنند‌. دوست دارند در کمترین مدت ممکن این کار را به اتمام برسانند و چون نصب داربست کار وقت بری است انتخاب آن مناسب نمی باشد. به همین خاطر انتخاب روش کار با راپل بهترین انتخاب می باشد. زیرا در ترمیم نمای ساختمان بدون داربست سرعت کار بسیار بالا می باشد.

ایمنی بالا: یکی از مهمترین مواردی که افراد هنگام انجام کار های ساختمانی باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند ایمنی می باشد. چون اگر به چنین چیزی دقت نکند ممکن است جان آنها در خطر قرار بگیرد. کار با راپل را میتوان ایمن ترین روش تعمیر سنگ نمای ساختمان دانست‌. چون در ترمیم نمای ساختمان بدون داربست احتمال سقوط افراد بسیار کم است.

دسترسی به تمام نقاط: معمولا نمای ساختمان های مرتفع خیلی بیشتر از سایر ساختمان ها دچار ریزش می شود. دسترسی به نقاطی از سنگ نما که دچار ریزش شده اند کار بسیار سختی است. به همین خاطر برای اینگونه از تعمیرات کار با راپل بهترین گزینه می باشد. زیرا زمانی که افراد از راپل برای انجام چنین کار هایی استفاده می کنند به تمام نقاط نما دسترسی کامل دارند و می‌توانند به بهترین شیوه ممکن آن را تعمیر کنند.

نصب داربست

میتوان گفت یکی از اولین روش هایی که از آن برای انجام کار های ساختمانی در ارتفاع استفاده می کردند نصب داربست بود. نصب داربست امروزه برای تعمیر سنگ نمای ساختمان کاربرد زیادی ندارد. چون میزان امنیت ترمیم نمای ساختمان بدون داربست در مقایسه با سایر روش های تعمیر بسیار کمتر می باشد.

همچنین نصب داربست می تواند باعث ایجاد مشکل عبور مرور افراد شود و همین امر موجب می شود بسیاری از کارفرمایان چنین شیوه ای را برای انجام کار تعمیر سنگ نمای ساختمان خود نپسندند. اما با این حال امروزه هنوز هم افراد زیادی وجود دارند که این شیوه را برای تعمیر سنگ نمای ساختمان خود انتخاب می کنند. به همین خاطر نمی توان گفت این روش کاملا منسوخ شده می باشد.

دستگاه بالابر کلایمر

یکی دیگر از روش هایی که از آن برای تعمیر سنگ نمای ساختمان استفاده می شود .استفاده از دستگاه بالابر کلایمر می باشد. قیمت این دستگاه بسیار بالا می باشد و همه افرادی که کار تعمیر را انجام می دهند نمی توانند آن را بخرند. به همین خاطر افرادی که از چنین دستگاهی استفاده می کنند معمولا آن را با صورت ماهیانه اجاره می کنند. سرعت کار با دستگاه بالابر کلایمر خیلی کم می باشد و مهم ترین علت این امر نیز بزرگ بودن سبد های دستگاه می باشد که برای جابجایی در هر چرخی بسیار وقت می گیرند.

از این دستگاه معمولا زمانی استفاده میشود که موقعیت ساختمان به گونه ای است که نمی‌توانند برای تعمیر سنگ نمای ساختمان آن از راپل و داربست استفاده کرد. میزان امنیت این روش نسبت به داربست بسیار بیشتر می باشد. چون فردی که میخواهد چنین کاری را انجام دهد داخل سبد های دستگاه قرار میگیرد و با خیالی آسوده کار خود را به اتمام می رساند.

اما یکی از مهم ترین معایب این روش این است که هزینه آن بسیار بالا می باشد.

پیچ و رولپلاک نمای ساختمان بدون داربست

این یکی از روش های جدید و ایمن برای انجام کار در ارتفاع ساختمان ها می باشد. و در واقع یکی از بهترین روش های کم هزینه برای اجرای خدمات در ارتفاع و پیچ و رولپلاک نمای ساختمان بدون داربست است. در اجرای روش پیچ و رولپلاک نما با طناب(راپل) دیگر نیازی به داربست یا کلایمر نیست و تمام کارها با استفاده از طناب توسط افراد متخصص در ارتفاع انجام می شود.

پیچ و رولپلاک نما در تهران

تمام کارهای پیچ و رولپلاک نما در تهران با طناب های راپل در ساختمان های بلند و برج ها مورد استفاده قرار می گیرد. تمام این ساختمان های بلند در تهران در نمای خود از سنگ و چوب و یا مواد تزئینی دیگر استفاده می کنند.

که با توجه به بارندگی، آب به پشت سنگ نمای ساختمان نفوذ کرده و موجب خرابی ساختمان و ریزش سنگ و ... می شود برای جلوگیری از خرابی باید از پیچ و رولپلاک نمای ساختمان استفاده کرد. شرکت کفساب پلاس با تجربه ی کاری زیاد و نمونه کارهای فراوان این کار را به بهترین نحو و مناسب ترین قیمت انجام میدهد.

نحوی انجام پیچ و رولپلاک نما با راپل

چون استفاده از راپل برای پیچ و رولپلاک نمای سنگ روشی جدید می باشد. افراد زیادی این سوال را می پرسند که این کار چگونه انجام میشود؟ معمولا امروزه دیگر کمتر کسی برای پیچ و رولپلاک سنگ نمای خود از داربست استفاده می کند.

چون داربست هم فضای زیادی برای نصب نیاز دارد و هم امنیت بالایی ندارد. اما می توان گفت که راپل هیچ کدام از این مشکلات را ندارد و مزایای زیادی نیز علاوه بر آنها دارد . اولین بار راپل برای صخره نوردی مورد استفاده قرار گرفت اما با مرور زمان این روش در ساختمان سازی جایگاه ویژه ای به دست آورد و توانست برای پیچ و رولپلاک نما کمک زیادی به افرادی که این کار را انجام می دهند بکند .

استفاده از راپل برای انجام این کار باعث می شود سرعت کار افراد افزایش یابد و نیاز نباشد زمان زیادی را برای نصب آن هدر داد. معمولا افراد ماهر می توانند در کمترین زمان ممکن طناب های راپل را به قسمت های محکم پشت بام ساختمان ها وصل کنند و بلافاصله شروع به کار کنند.

عوامل مهم که در قیمت پیچ و رولپلاک نمای ساختمان تاثیر می گذارد

سنگ نما ساختمان

قیمت پیچ و رولپلاک نما برای سنگ های گرانیت، مرمر،سنگ های رومی، سنگ های کریستال ،دهبید و بقیه سنگ ها متفاوت است.

ساختار سنگ نما

ساختار سنگ از نظر رگه و بافت در قیمت پیچ و رولپلاک نمای ساختمان بدون داربست تاثیر میگذارد. مثلا سنگ نما 10 ساله نسبت به سنگ نما 5 ساله کیفیت پایین تری دارد و باید پیچ های بیشتری مصرف کرد. و حتی در حین کار ممکن است سنگ قدیمی کامل تعویض شود.

محیط انجام کار و راپلکار

هزینه پیچ و رولپلاک نما یک ساختمان 5 طبقه با دو نفر نیروی راپلکار بیشتر از هزینه پیچ کردن سنگ نمای یک ساختمان 3 طبقه با یک نیروی راپلکار است.

فصول انجام کار

در سرمای زمستان انجام پیچ و رولپلاک نما کار سخت تر می شود و طبعا قیمت آن در فصل تابستان ، کمی ارزانتر خواهد شد.

نوع مواد و مصالح در نما

نوع مصالح ساختمانی به کار رفته در پشت سنگ مانند نوع سیمان، نوع ماسه، مقدار آب موجود در سیمان می تواند تعیین کننده عمر نگهداری سنگ روی نما را افزایش دهد. مثلا اگر ملات پشت سنگ از سیمان درجه 2 و 3 باشد. فرآیند سوراخ کردن سنگ با دقت بیشتری انجام می گیرد. و کار بیشتر طول می کشد و قیمت پیچ و رولپلاک نمای ساختمان بدون داربست بالاتر خواهد رفت.

ابعاد و اندازه سنگ نما

ابعاد سنگ در مقدار استفاده از پیچ رولپلاک نما، درپوش پشت پیچ و دریل کاری تاثیر مستقیم دارد. مثلا قیمت پیچ و رولپلاک نمای ساختمان بدون داربست برای سنگ 40*40 کمی ارزانتر از سنگ با ابعاد 60*60 است. سنگ 60*60 ممکن است 6 عدد پیچ و رولپلاک نیاز داشته باشد! سنگ 40*40 به طور کل ممکن است 4 عدد پیچ و رولپلاک نیاز داشته باشد.

سایز مناسب پیچ برای ثابت و مهار کردن سنگ نما

به منظور مهار سازی سنگ نمای شل و لق، پیچ های مورد استفاده دارای طول و ضخامت متفاوتی هستند. که اندازه آنها به ضخامت و ملات پشت سنگ بستگی دارد بفرض برای ضخامت سنگ 1.5 سانتی پیچ 6 سانتی و برای سنگهای به ضخامت 5/2 تا 3 سانتی پیچ 8 سانتی مناسب است.

همینطور با افزایش سایز پیچ برای سوراخ کاری سایز مته تغییر می کند. در کل سایز پیچ بایستی با ضخامت سنگ و ملات پشت سنگ برابر باشد. همچین طول رولپلاک بایستی به ضخامت ملات پشت سنگ باشد. از خصوصیات خوب پیچ ها مقاومت در برابر زنگ زدگی و مقاومت کششی است.

چگونه می توان یک نماکار ماهر را شناخت؟

برای شناخت یک نما کار ماهر اولین کاری که باید انجام دهید این است که کارکردن او را مشاهده کنید. چون معمولا نماکار های ماهر قبل از انجام هر کاری ابتدا تمام سنگ های شل شده را شناسایی می کنند سپس آن ها را به خوبی مهار می کنند.

همچنین اینگونه از نما کاران اهمیت بسیار زیادی به اجرای منظم و یک ردیف سنگ ها می دهند. چون این کار باعث زیبایی بیش از حد نما می شود.

معمولا یکی از دیگر از مهم ترین شاخصه های که باعث می شود ما بتوانیم یک نما کار ماهر را به خوبی شناسایی کنیم این است که نماکاران ماهر همیشه بهترین پیچ و رولپلاک هایی که برای نمای ساختمان ها نیاز است را می شناسند.

و آنها را به صاحبان ساختمان ها معرفی می کنند. بنابراین اگر به دنبال پیدا کردن چنین فردی هستید حتما به موارد بیان شده در بالا توجه کنید. چون از طریق این موارد می توان به راحتی ماهر ترین افراد را در این زمینه شناسایی کرد.

انواع رولپلاک موجود برای مهارسازی سنگ نما

رولپلاک توکار

پر کاربردترین رولپلاک برای پیچ کردن سنگ نما مربوط به رولپلاک توکار است. که با ملات در اکثر ساختمان ها استفاده می شود. پس از سوراخ شدن ملات پشت سنگ و قرارگیر رولپلاک توکار براحتی سنگ را می تواند با ملات پشت آن اسکوپ کرد. با توجه به تنوع بالای این رولپلاک ها، انتخاب اندازه آنها بسته به سایز پیچ تغییر می کند.

رولپلاک لبه دار روکار

کاربرد این رولپلاک بیشتر در نصب قطعات روی سطوح می باشد. لبه روی رولپلاک سبب می شود. همه ی رولپلاک داخل سطح کار نرود ، و سر رولپلاک با گیر کردن روی لبه سطح کمک می کند. تا با بستن پیچ بدون چرخش در داخل سطح، باز شده و بتواند قطعه را نگه دارد . این مدل از رولپلاک کمتر در نما استفاده می شود.

رولپلاک فشیر

این رولپلاک وظیفه دارد دارد بدون هیچ ملاتی قطعه را بر روی سطح نصب کند. این رولپلاک با جمع شدن در پشت سطح به خود سطح گیر میکند و به خوبی قطعه را مهار می کند.

رولپلاک پروانه ای

رولپلاک بعد از قرار گیری در داخل سطح به صورت شاخه ای باز می شود. و لبه های آن به قسمت های مختلف گیر می کند. این رولپلاک در مهار کردن سنگ نما کاربرد دارد.

پیچ و رولپلاک نمای ساختمان در کرج

شرکت کفساب پلاس بهترین خدمات در زمینه پیچ و رولپلاک نمای ساختمان در کرج و تهران فعالیت دارد. این خدمات شامل مجموعه فعالیت هایی است که طی آن سنگ های ساختمان کاملا محکم و ایمن می شوند.

تا بر سر عابران و رهگذران نریزند. ساکنان مناطق تهران و کرج نیز می توانند از خدمات با کیفیت و مقرون به صرفه ما استفاده نمایند.

انواع پیچ و بهترین نوع آن در پیچ و رولپلاک نمای ساختمان بدون داربست

پیچ های استیل

از بهترین نوع پیچ هستند. در برابر رطوبت و خوردگی مقاومت بالایی دارند. پیچ های استیل قیمت بالاتری نسبت به پیچ های فولادی و گالوانیزه دارند. بخاطر گران بودن این پیچ ها فقط به درخواست کارفرما و قبول هزینه پیچ از آنها استفاده می شود.

پیچ های فولادی

بعد از پیچ های استیل بهترین نوع پیچ فولای است. از فولاد درجه یک و گالوانیزه ساخته شده است. دارای رزوه های مناسب می باشد. دارای گل پیچ مناسب برای راحتی در هنگام سفت کردن می باشد.

پیچ های گالوانیزه طلایی رنگ

از آهن ساخته شده است و روکش گولوانیزه دارد. قیمت پایین تری نسبت به پیچ های فولای دارد. بعد از گذشت 4 یا 5 سال زنگ می زنند. استفاده از این پیچ ها به هیچ وجه توصیه نمی شود.

برطرف کردن ریزش سنگ با پیچ و رولپلاک نما

ریزش سنگ به یک مسئله خیلی بزرگ در شهرها تیدیل شده است چون اگر سنگی از نمای ساختمان کنده شود و بریزد باید حتما تمام خسارت ناشی از آن را پرداخت کنید. اگر خدمات پیچ و رولپلاک نمای ساختمان بدون داربست را به یک شرکت معتبر و مطمئن بسپارید دیگر نگران ریزش سنگ نما نیستید و خیالتان راحت و آسوده می باشد.

مهمترین روش های مقاوم کردن سنگ نما در برابر ریزش

یکی از اصلی ترین مشکلاتی که تاکنون باعث ایجاد خطرات زیادی در ساختمان ها شده است ریزش سنگ نما می باشد. گاهی اوقات ریزش سنگ نما باعث ایجاد خسارت های مالی و جانی بسیاری هم برای عابران پیاده و هم اهالی ساختمان می شود.

به همین خاطر برای همه افراد پیدا کردن راهی که بتوان با استفاده از آن نما را برای همیشه مقاوم سازی کرد اهمیت زیادی دارد. ما در اینجا بعضی از مهمترین راه کارهایی که باعث می شوند. مقاومت نما افزایش یابد را برای شما بیان کرده ایم.

آنالیز و بررسی کامل وضعیت سنگ نمای ساختمان

اولین کاری که برای مقاوم سازی یک نما باید انجام شود بررسی کامل نما می باشد . چون با استفاده از این کار می توان به راحتی تمام سنگ های شکسته شده و ترک خورده نما را شناسایی کرد. و آنها را تعمیر و در صورت نیاز تعویض کرد.

شناسایی دقیق سنگ های آسیب دیده نما کمک زیادی به افزایش ایمنی ساختمان می کند. همه صاحبان ساختمان اگر خودشان توانایی انجام این کار را ندارند. باید هر چند وقت یه بار یه فرد ماهر را برای انجام این کار به بازدید ساختمان خود بیاورند. چون تعمیر سنگ های آسیب دیده نما می تواند باعث پایداری آن برای مدت زمان زیادی شود.

همانگونه که می دانید در صورت وجود سنگ های آسیب دیده و ترک خورده در نما آب به لایه های زیرین سنگ نما نفوذ پیدا می کند. و به مرور زمان باعث پوسیدگی و خرابی آن می شود. به همین خاطر اگر به صورت مدام سنگ های آسیب دیده تعویض و تعمیر شوند دیگر هیچ راهی برای نفوذ رطوبت باقی نمی ماند و طول عمر نما برای برای زمان زیادی افزایش می یابد.

ثابت کردن سنگ ها

از روش های زیادی برای تثبیت سنگ ها استفاده می شود. چون انجام این کار باعث می شود احتمال ریزش آنها تقریبا صفر شود. و بتوانند در برابر هر گونه مشکلی حتی زلزله ها و طوفان های سنگین نیز ریزش نکنند .

معمولا برای این که بتوان همه سنگ های یک نما را به خوبی محکم کرد از نوعی چسب و رزین مخصوص استفاده می شود. چون این نوع از مواد می توانند علاوه بر چسباندن سنگ ها به بتن زیر نما همه آنها را نیز به خوبی به هم متصل کنند . این روش تاکنون توانسته است استحکام بسیاری از نما ها را افزایش دهد. و با ثابت نگه داشتن سنگ ها احتمال ریزش آنها را بسیار کم کند.

تقویت ساختار نما

گاهی اوقات به مرور زمان بعضی از قسمت های یک نما ضعیف می شوند. در اینگونه از مواقع باید صاحبان ساختمان ها حتما اقدام به بهبود این قسمت ها بکنند. و مقاومت آنها را به طور قابل توجهی افزایش دهند.

روش های بسیار زیادی وجود دارند که می توانند مقاومت قسمت های ضعیف یک ساختمان را افزایش دهند که از جمع آنها میتوان به مواردی مانند: استفاده از پیچ های مخصوص، استفاده از مهره های بسیار محکم و استفاده از بست های فلزی با کیفیت اشاره کرد. هر کدام از این روش ها می توانند تا حد بسیار زیادی مقاومت قسمت های ضعیف نما را افزایش دهند .

چون تمام این اقدامات می توانند سنگ های قسمت ضعیف نمای ساختمان را به خوبی به بتن نما وصل کنند و آنها را در برابر بادهای شدید، زلزله های بزرگ، و تغییرات دمایی متفا وت بسیار مقاوم کنند.

مراقبت زیاد و نگهداری اصولی از نما

بعد از ساخت یک ساختمان باید نمای آن به صورت منظم و خوب نگهداری شود. یعنی این که باید صاحبان ساختمان ها و افرادی که در آنها زندگی می کنند به صورت منظم تمام قسمت های نما را بررسی کنند تا در صورت بروز هرگونه تغییر شکل سنگ ها و ترک خوردگی آنها فورا شروع به تعمیر و تعویض سنگ ها بکنند.

همچنین هنگامی که ساختمان زهکشی آب می شود باید تمام لوله ها و باران گیر ها به صورت اصولی نصب شوند و هرچند وقت یک بار تمام این موارد به صورت منظم بررسی و تمیز شوند.

زیرا اگر لوله ها و باران گیر ها مسدود شوند و یا نشتی آب داشته باشند نما خیس می شود و بعد از مدت زمان کمی به طور کامل فرسوده می شود و ریزش می کند.

هنگامی که چنین مشکلی به وجود می آید افراد مجبور می شوند کل سنگ نما را تعویض کنند و هزینه زیادی بابت آن پرداخت کنند . بنابراین اگر صاحب ساختمانی می باشد که نمای آن سنگ است حتما باید به این مورد توجه کنید تا با مشکل مواجه نشوید.

بهره گیری از سیستم های حفاظتی پیشرفته

یکی دیگر از مواردی که باعث می شود از ریزش سنگ نما جلوگیری شود استفاده از سیستم های حفاظتی پیشرفته می باشد. این گونه از سیستم ها شامل: شبکه های فولادی بسیار محکم، قاب های فلزی با جنس مناسب و نصب نگهدارنده های باکیفیت سنگ می باشند.

چون وجود هر کدام از این موارد برروی نما باعث می شود. سنگ ها به خوبی پشتیبانی شوند و ریزش آنها به طور کامل متوقف شود. همچنین بهتر است بدانید یکی دیگر از بهترین مزایای این سیستم های حفاظتی این است. که باعث می شوند به هیچ وجه آب به لایه های زیرین نما نفوذ پیدا نکند. و احتمال آسیب دیدگی آنها خیلی کم شود.

حتی وجود سیستم های حفاظتی باعث می شود. نما تا حد زیادی در برابر تغییرات دمایی مقاوم شود و هیچ کدام از آنها نتوانند آسیبی به آن وارد کنند. استفاده از تمام موارد بیان شده در بالا باعث می شود سنگ نمای ساختمان بسیار مقاوم شود. و برای سالیان زیادی ماندگار بماند. بنابراین حتما اگر در چنین ساختمان هایی زندگی میکنید به تمام موارد بیان شده در بالا توجه کنید.

تعمیر نمای کامپوزیت ساختمان

امروزه برای ساخت نما های ساختمان از مصالح ساختمانی بسیار زیادی استفاده می شود. یکی از بهترین و پرطرفدارترین مصالحی که به خاطر ویژگی های مثبت فراوانی که دارد توانسته است جایگاه ویژه ای در بازار به دست آورد کامپوزیت می باشد.

این نوع از مصالح نسبت به مصالح قدیمی دارای مزایای بسیار بیشتری می باشد. شاید برای شما جالب باشد اگر بدانید بسیاری از نمای ساختمان هایی که در سطح شهر وجود دارند از جنس کامپوزیت می باشند.

چون نمای کامپوزیت می تواند جلوه ای بسیار زیبا به ساختمان ها ببخشد.‌ اما گاهی اوقات به خاطر شرایط جوی ممکن است در یک منطقه طوفان رخ دهد. در چنین مواقعی ممکن است نمای کامپوزیتی یک ساختمان آسیب ببیند. همچنین مرور زمان نیز می تواند بر این امر تاثیر گذار باشد. هنگامی که یک قسمت از نمای کامپوزیتی آسیب میبیند و از بین می‌رود چهره ساختمان بسیار زشت دیده می شود به همین خاطر افراد باید به فکر تعمیر نمای کامپوزیت ساختمان باشند.

کامپوزیت در واقع ورقه های آلومینیومی شاسی کشی شده ای می باشند که اگر آسیب ببینند میتوان به واسطه پیچ و رولپلاک آن را تعمیر کرد. در بیشتر مواقع برای تعمیر نما های کامپوزیتی از داربست استفاده نمی‌کنند و از راپل استفاده می کنند.

همچنین تعمیر چنین نماهایی یک کار ضروری به حساب می آید. چون در صورتیکه نمای ساختمان کامپوزیتی آسیب ببیند امکان نفوذ رطوبت به همه قسمت های نما بسیار زیاد است و همین امر موجب می شود چنین نماهایی به شدت پوسیده شوند.‌

مهم ترین مزایای استفاده از کامپوزیت برای ساخت نمای ساختمان ها

  • هنگامی که نمای بیرونی ساختمان شما از جنس کامپوزیت می باشد. امکان ایجاد خط و خش بر روی آن بسیار کم می شود.
  • اینگونه از نما ها بسیار در برابر شرایط جوی مانند باد و باران از خود مقاومت نشان می دهند.
  • یکی دیگر از ویژگی های بارز نماهای ساختمانی کامپوزیت داشتن وزن سبک می باشد. این گونه از نما در مقایسه با سایر نما ها بسیار سبک تر می باشند. به همین خاطر هنگام ریزش میزان خسارت آن بسیار کم می‌باشد.
  • همچنین بهتر است بدانید تعمیر نماهای کامپوزیتی کاری بسیار آسان می باشد.

پرداخت هزینه پیچ و رولپلاک نمای ساختمان بدون داربست بر عهده چه کسی است؟

امروزه افراد برای زیبا کردن ساختمان های خود هم نما های پشتی و هم نما های اصلی را سنگ نما می کنند. همانگونه که میدانید هر دوی این نما ها جز مشاعات ساختمان به حساب می آیند. و اگر نیاز به پیچ و رولپلاک نمای ساختمان بدون داربست داشته باشند و تمام واحد های ساختمان به افراد مختلفی فروخته شده باشند. باید هزینه این کار به طور مساوی بین تمام مالکان ساختمان تقسیم شود.

بنابراین هیچ مالکی حق ندارد که ادعا کند چون من در واحدهای پشتی زندگی میکنم هزینه پیچ و رولپلاک سنگ نمای ساختمان به من مربوط نیست . چون قانون آپارتمان نشینی به گونه ای است که اگر کوچکترین مشکلی برای هرکدام از قسمت های ساختمان به وجود آید باید هزینه آن را همه ساکنان پرداخت کنند.

اگر فردی در آپارتمان شما زندگی می کند که از پرداخت هزینه امتناع میکند میتوانید یک صورت جلسه برای او تنظیم کنید و در آن ذکر کنید که در صورت بروز هرگونه حادثه ای و به وجود آمدن مشکل جانی و مالی مسئولیت آن برعهده فردی می باشد که هزینه را پرداخت نمی کند. به هیچ وجه بحث مقاوم سازی نما را کوچک نشمارید و حتما به آن رسیدگی کنید تا از بروز هر گونه حادثه ای جلوگیری کنید.

در صورت ریزش سنگ نما هزینه آن بر عهده چه کسی است؟

به مدت ۱۰ تا۱۵سال اگر هرگونه خسارت مالی و جانی برای عابران، افراد ساختمان، اموال و خودروهای مردم به وجود آید پرداخت هزینه آن برعهده سازنده ساختمان می باشد.

چون تهیه مصالح و پیدا کردن استاد کارهای ماهر به عهده سازنده می باشد. به همین خاطر اگر در مدت بیان شده مشکلی برای سنگ نمای ساختمان به وجود آید نشان دهنده این است که این فرد هنگام فراهم کردن یکی از موارد و یا هر دو مورد بیان شده در بالا کوتاهی کرده است.

در اکثر مواقع دسترسی به سازنده امکان پذیر نیست. چون در بیشتر اوقات مشکلات قراردادی و اجرایی زیادی بین کارفرمایان و سازندگان به وجود می آید که باعث نیمه کاره ماندن ساختمان و سپردن کار به سازندگان جدید می شود. به همین خاطر بهتر است قبل از خراب شدن نما و شروع ریزش آن اقدام به پیچ و رولپلاک نمای ساختمان بدون داربست بکنید.

چون با انجام این کار برای مدت زمان طولانی نمای ساختمان را از هرگونه خرابی ایمن می کنید. اما با این حال بازم افراد زیادی این سوال را می پرسند که در صورت دسترسی نداشتن به سازنده چه کاری میتوانیم انجام دهیم؟ در این صورت باید تمام ساکنین ساختمان هزینه مربوطه را جمع آوری کنند و آن را پرداخت کنند.

همچنین بعد از پرداخت خسارت باید اقدام به پیچ و رولپلاک سنگ نما بکنند و از شرکتی که این کارا برای آنها انجام داده است فاکتور دریافت کنند. و با استفاده از فاکتور و مدارک پرداخت خسارت از طریق مراجع قانونی اقدام کنند.

بسیاری از افراد برای جلوگیری از پرداخت هزینه اضافی  اقدام به شکایت نمی کنند. اما بهتر است بدانید در تمام دعوا های حقوقی کاملا حق خریدار همیشه محفوظ می ماند. به همین خاطر نیاز نیست نگران هزینه هایی که برای محکم سازی نما پرداخت میکنید باشید.

پیچ و رولپلاک نما چند سال میتواند ایمنی نمای ساختمان را تضمین کند؟

هرگاه نمای یک ساختمان مقاوم نباشد میتواند به عنوان یک اجل معلق عمل کند و هر لحظه حادثه ای جبران ناپذیر به وجود آورد که هزینه های سنگینی به همراه داشته باشد. به همین خاطر همیشه قبل از خراب شدن نما باید آن را به یک شرکت معتبر بسپارید تا کار پیچ و رولپلاک را بر روی آن انجام دهد. تاثیر پیچ و رولپلاک نمای ساختمان بدون داربست و میزان استحکام آن بستگی زیادی به شرکت انتخابی  دارد. به همین منظور شما باید هنگام انتخاب شرکت توجه زیادی داشته باشید.

مهم ترین دلایل ریزش سنگ نما

دلایل زیادی وجود دارند که باعث ریزش سنگ نمای ساختمان ها می شوند. ما در اینجا بعضی از آنها را به شما معرفی کرده ایم.

رطوبت

معمولا در بیشتر اوقات رطوبت می تواند از طریق درز بین سنگ ها به زیر آنها نفوذ پیدا کند و دلیل ریزش سنگ نما بشود . جنس سنگ هایی که برای نمای ساختمان به کار برده می شوند به گونه ای است که در برابر نم و رطوبت مقاومت زیادی دارند. به همین خاطر رطوبت نمی تواند از طریق سنگ ها نفوذ پیدا کند.

اما چون درز بین آنها اغلب با استفاده از سیمان و گچ پر می شود میتواند رطوبت زیادی جذب کند. مقدار رطوبتی که از این طریق جذب می شود با مرور زمان و سرد و گرم شدن هوا باعث جدا شدن سنگ از ملات می شود و نما شروع به ریزش میکند.

نشست زمین

یکی از مهم ترین دلایل ریزش سنگ نمای ساختمان نشست زمین می باشد. چون نشست زمین به راحتی می تواند بین سنگ های نما فاصله ایجاد کند . همانگونه که می دانید ایران امروزه در معرض خشکسالی قرار دارد و میزان بارش در آن بسیار کم می باشد. همین امر موجب ایجاد کم آبی و کاهش آب های زیرزمینی می شود که مهم ترین عامل های ایجاد نشست زمین می باشند. معمولا پدیده نشست زمین بیشتر در شهر های بزرگ به چشم می خورد.

همچنین بهتر است بدانید در شهر های بزرگ به خاطر جمعیت زیاد همیشه ساختمان ها با تعداد طبقات بالا ساخته می شوند که نمای بیشتر آنها نیز سنگی می باشد. هنگامی که زمین نشست کند فشار زیادی به خاطر کشش به دیوارها و ستون های ساختمان وارد میشود.

ستون ها معمولا از فولاد ساخته می شوند و مقاوم هستند. اما هیچگاه در نمای ساختمان ها از فولاد استفاده نمی شود. و ملاتی که برای نگهداری سنگ نما استفاده می شود نیز نمی تواند در برابر تنش های کششی مقاومت کند. به همین خاطر هنگامی که نشست زمین اتفاق می افتد حتما نمای ساختمان ها دچار ریزش میشوند.

وجود ساختمان در کنار خیابان

یکی دیگر از دلایل اصلی ریزش سنگ نمای ساختمان قرارگیری آنها در کنار خیابان است. چون همه ساختمان هایی که در کنار خیابان قرار دارند به خاطر عبور زیاد ماشین های سنگین همیشه دچار لرزش می شوند.

هنگامی که این لرزش ها زیاد باشد نیروهای نوسانی در ساختمان به وجود می آیند و به مرور زمان باعث ریزش سنگ نمای ساختمان ها می شوند. همیشه توصیه می شود ساختمان هایی که در مجاورت خیابان قراردارند نمای خود را حتما پیچ و رولپلاک نمای ساختمان بدون داربست کنند تا سنگ نمای آن ها دچار ریزش نشود.

عدم بندکشی

همه نماکار ها هنگامی که کار سنگ نمای یک ساختمان را تمام می کنند باید در پایان کار تمام درز های بین سنگ ها را بند کشی کنند. چون عدم بندکشی سنگ نما یکی از دلایل اصلی ریزش آن می باشد.



:: موضوعات مرتبط: پیچ رولپلاک سنگ نما , پيچ كردن سنگ نماي ساختمان , پیچ و رولپلاک نما در تهران , پیچ و رولپلاک نما تهران , پیچ و رولپلاک سنگ نما در تهران , پیچ رولپلاک نما با طناب , پیچ رولپلاک نمای سنگی , پیچ و رولپلاک نمای ساختمان در کرج , ,
:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : گل نسیم

جلوگیری از شل شدن سنگ نما با پیچ رولپلاک نما با طناب

جلوگیری از شل شدن سنگ نما با پیچ رولپلاک نما با طناب

سنگ نمای ساختمان همیشه نقش مهمی در زیبا دیده شدن آن دارد. به همین خاطر اگر کوچکترین مشکلی برای آن به وجود آید. ممکن است کل زیبایی ساختمان از بین برود.

همین امر موجب شده است افراد هنگامی که سنگ نمای ساختمان آن ها شل می شود. به دنبال راهی باشند تا آن را اصلاح کنند و بسیاری دیگر نیز به دنبال راهی هستند. تا بتوانند از شل شدن سنگ نمای ساختمان خود جلوگیری کنند.

معمولا راه های زیادی برای جلوگیری از شل شدن سنگ نما وجود دارد. که بهتر است حتما با آنها آشنا شوید. برای افرادی که به دنبال تعمیر سنگ نمای ساختمان خود هستند. مراجعه به شرکت کفساب پلاس در این زمینه بهترین راه می باشد. چون شرکت کفساب پلاس متخصص ترین افراد را در اختیار دارند و می توانند به بهترین نحو ممکن سنگ نمای ساختمان شما را تعمیر کنند. استفاده از پیچ و رولپلاک نمای ساختمان بدون داربست همیشه یکی از بهترین راه های محافظت از سنگ نما بوده و هست.

علت افتادن سنگ نمای ساختمان

برای این که بتوانیم از سنگ نمای ساختمان خود در برابر ریزش محافظت کنیم. ابتدا باید با دلایل ریزش و عواملی که موجب وقوع چنین چیزی می شوند به خوبی آشنایی پیدا کنیم. به همین دلیل ما در اینجا مهم ترین علت های ریزش سنگ نمای ساختمان را برای شما بیان کرده ایم.

خشک شدن سریع سیمان

به احتمال زیاد خیلی از شما نیز با این حالت روبه رو شده اید که سنگ نمای ساختمان شما خیلی زود ترک برداشته است. یکی از مهمترین علت های وقوع این حادثه معمولا این است که هنگامی که ملات سیمان را درست میکنیم به سرعت آب خود را از دست می دهد.

چون در حالت عادی باید ملاتی که در پشت سنگ نما قرار میگیرد به مرور زمان رطوبت خود را از دست بدهد تا کاملا یک دست شود . به همین خاطر همیشه توصیه می شود تا چند روز بعد از انجام سنگ کاری آب به پشت آنها بپاشید. زیرا در این صورت اگر ملات حتی به خاطر وزش باد نیز رطوبت خود را از دست بدهد دوباره به وسیله پاشش آب رطوبت خود را به دست می آورد.

عدم ایجاد درز انقباضی

گاهی کاشی کاران به خاطر نداشتن مهارت برای سنگ نمای ساختمان ها درز های انقباضی ایجاد نمی کنند . این کار باعث می شود حجم سیمان بسیار زیاد شود و باعث ایجاد ترک های بسیار زیادی برروی سطح کار شود. به همین دلیل همیشه افرادی که در این زمینه تخصص دارند توصیه می کنند در هر پنج متر باید حداقل یک درز به اندازه ۵ سانتی متر وجود داشته باشد. در غیر این صورت شما شاهد ترک برداشتن سنگ نما و ریزش آن خواهید بود. چون درزی وجود ندارد تا سیمان از طریق آن کاهش حجم پیدا کند.

به احتمال زیاد بسیاری از شما تصور کنید که وجود چنین درز هایی باعث میشود بین سنگ ها شکاف و ترک بیشتری به وجود آید. اما بهتر است بدانید اگر چنین درز هایی به واسطه چسب های مخصوص پر شوند به هیچ وجه چنین مشکلی به وجود نخواهد آمد.

عدم استفاده صحیح از مصالح ساختمانی

ملات همیشه نقش بسیار زیادی بر ماندگاری سنگ نمای ساختمان دارد چون اگربه خوبی درست نشود. می تواند به راحتی باعث ریزش سنگ نما شود و حتی دیگر نتوان به واسطه پیچ و رولپلاک سنگ نما نیز آنها را محکم کرد.

بنابراین اگر می خواهید اقدام به سنگ کاری کنید باید حتما به طریقه درست کردن ملات توجه زیادی بکنید. چون اگر آب ملات زیاد باشد موجب می شود سیمان به سرعت آب خود را از دست بدهد. همچنین اگر آب ملات نیز کم باشد مشکلات زیادی برای سنگ نما به وجود خواهد آمد. بنابراین اگر قصد دارید اقدام به سنگ کاری نمای خود بکنید به مقدار آب ملات توجه ویژه ای داشته باشید.

استفاده از ماسه خاکی

یکی از اصلی ترین موادی که باعث می شود سنگ نمای ساختمان ماندگاری زیادی پیدا کند استفاده از خاک در ترکیبات ملات آن می باشد . اما متاسفانه امروزه برخی از نما کار های غیر حرفه ای به جای استفاده از خاک از ماسه استفاده می کنند.

بهتر است بدانید استفاده از ماسه در تهیه ملات باعث می شود کیفیت آن به شدت کاهش پیدا کند و ماندگاری آن تاحد زیادی پایین بیاید. چون استفاده از ماسه تنها موجب می شود فقط اولین لایه برروی سطح بچسبد.

اگر به دنبال راهی هستید تا بتوانید بدون استفاده از پیچ و رولپلاک سنگ نمای ساختمان مقاومت سنگ نما را افزایش دهید بهتر است به جای ماسه در ساخت ملات از چسب بتن استفاده کنید.

سنگ کاری بر روی سطح نامناسب

بهتر است بدانید معمولا ملات سیمان بر روی بعضی از سطوح چسبندگی خوبی ندازد برای مثال: ملات برروی سطوحی مانند: پلاستیک و فلز ماندگاری بالایی ندارد و در نتیجه پایان کار ما نتیجه دلخواه را کسب نخواهیم کرد. همین امر موجب شده است که بسیاری از نما کاران حرفه ای برای این که از ترک خوردگی سنگ نما جلوگیری کنند برروی سطوح فلزی رابیتس قرار می دهند. چون این تنها راهی است که موجب می شود سیمان بر روی سطوح فلزی ماندگار بماند.

نشست ساختمان

نشست ساختمان نیز یکی دیگر از مهم ترین دلایل ریزش سنگ نمای ساختمان می باشد. بهتر است بدانید همیشه مهندسان عمران توصیه می کنند. که ساختمان خود را بر روی خاک به خوبی مستحکم کنید و فنداسیون و پی ریزی آن را نیز به بهترین نحو ممکن انجام دهید. تا در آینده ساختمان شما دچار نشست نشود.

زیرا در غیر این صورت ساختمان نشست پیدا می کند و همین امر موجب میشود تا نمای آن ترک بردارد و سنگ نما دچار ریزش شود. ریزش سنگ نمای ساختمان می تواند بسیار خطرناک باشد. چون اگر در ساخت نما از سنگ های سنگینی مانند گرانیت که وزن زیادی دارند استفاده شود هنگام ریزش می توانند خسارت های مالی و جانی زیادی برای صاحب ساختمان به وجود آورند. بنابراین هنگام ساخت ساختمان حتما باید به این موضوع توجه شود.

انتخاب جنس سنگ نامناسب

یکی دیگر از مهم ترین دلایل ریزش سنگ نمای ساختمان انتخاب نامناسب سنگ می باشد. به عنوان مثال سنگ مرمر به هیچ وجه برای نما مناسب نیست چون براثر عوامل طبیعی مانند: گرما، سرما و رطوبت بازتر میشود و از ملات سیمان جدا می شود . به همین خاطر به هیچ وجه انتخاب مناسبی نیست. اگر قصد سنگ کردن نمای ساختمان خود را دارید بهتر است ابتدا به شرایط آب و هوایی منطقه سکونت خود توجه کنید سپس اقدام به خرید سنگ مناسب برای ساختمان کنید.

چسباندن سنگ نمای کنده شده

هنگامی که بخشی از سنگ نما به خاطر ریزش آن کنده می شود باید خیلی سریع اقدام به چسباندن آنها بکنید . چون در صورتیکه سنگ های کنده شده چسبانده نشوند نما جلوه ای بسیار زشت خواهد داشت.

یکی از بهترین راه هایی که همیشه افراد متخصص در این حوزه برای چسباندن سنگ های کنده شده نما پیشنهاد می دهند. این است که برای محکم کردن سنگ ها از پیچ و رولپلاک نمای ساختمان بدون داربست استفاده کنید. چون به واسطه این کار می توان به راحتی سنگ های کنده شده را به خوبی و برای همیشه برروی نما ثابت کرد. بدون این که آسیبی به سایر سنگ های نما وارد شود.

خسارت ناشی از افتادن سنگ نمای ساختمان

افتادن سنک نمای ساختمان باعث ایجاد خسارت های فراوانی برای صاحبان ساختمان می شود که بهتر است با آنها آشنا شوید.

خراب شدن سنگ نما

همانگونه که میدانید معمولا اگر افراد بخواهند نمای ساختمان خود را سنگ کنند باید هزینه زیادی پرداخت کنند. چون هم باید هزینه خرید سنگ را پرداخت کنند و هم هزینه دستمزد کاشی کاررا. به همین خاطر هنگامی که سنگ نمای ساختمان دچار ریزش میشود اگر میزان ریزش زیاد باشد و با تعمیر درست نشود صاحب ساختمان مجبور به دوباره سنگ کردن نما میشود و دوباره باید هزینه زیادی را پرداخت کند.

خسارت های مالی دیگر

علاوه بر موارد بیان شده در بالا اگر سنگ نمای ساختمان بر روی ماشین های پارک شده و در حال عبور از کنار ساختمان ریزش کند می تواند تقریبا آنها را به طور کامل از بین ببرد. بنابراین در این صورت صاحب ساختمان به خاطر توجه نکردن به وضع ساختمان خود مجبور به پرداخت هزینه ماشین ها و دیگر وسایل نقلیه ای می شود که براثر ریزش سنگ نما آسیب دیده اند.

خسارت های مالی

یکی از مهم ترین خطراتی که ریزش سنگ نما دارد ریزش آن برروی عابران در حال عبور و افرادی می باشد. که در پایین ساختمان قراردارند. چون معمولا سنگ های نما از ارتفاع بسیار بالا به پایین سقوط می کنند. می توانند باعث مرگ و نقص عضو افراد شوند. در این صورت نیز مسئولیت چنین اتفاقی برعهده صاحب ساختمان می باشد.

چگونه هنگام ریزش سنگ نما از سازنده شکایت کنیم؟

در بسیاری از مواقع هنگامی که سنگ نمای یک ساختمان ریزش می کند و باعث به وجود آمدن خسارت می شود. افراد دقیق نمی دانند که چگونه از سازنده ساختمان شکایت کنند.

بهتر است بدانید شکایت از سازنده ساختمان قوانین خاص خود را دارد. زیرا سازنده ساختمان بعد از تکمیل ساختمان به مدت ۱۰سال باید ایمنی ساختمان را تضمین بدهد.

اگر ریزش نما در این مدت باشد. افراد می توانند از سازنده ساختمان شکایت کنند. اما اگر ریزش نما برای مثال بعداز ۱۵سال بعد از ساخت باشد. باید از ساکنان و صاحبان کنونی ساختمان شکایت شود.

زیرا بعد از ۱۰سال مسئولیت امنیت ساختمان بر عهده صاحبان آن می باشد و در صورت مشاهده هرگونه مشکلی در سنگ نما باید آن را به واسطه پیچ و رولپلاک سنگ نما محکم کنند . بنابراین هنگام شکایت حتما به این موضوع توجه کنید. اگر ریزش قبل از ۱۰سال بود حتی میتوانید با مراجعه به سازمان نظام مهندسی از ناظر کار نیز شکایت کنید.

تثبیت سنگ نما

افرادی که ساختمان های آنان دارای نما های سنگی می باشند باید حتما همیشه به فکر تثبیت سنگ نمای ساختمان باشند. چون در غیر است صورت ممکن است برای آنان مشکلات زیادی به وجود آید. تثبیت سنگ نما به روش های مختلفی امکان پذیر است. اما می توان گفت بهترین و مطمئن ترین راه استفاده از پیچ و رولپلاک نما در تهران می باشد. چون با استفاده از این روش می توان به راحتی تمام سنگ های نما را به صورت تک به تک به لایه زیرین آنها برای همیشه بچسبانیم. استفاده از پیچ و رولپلاک نما حتی باعث می شود سنگ نما براثر طوفان و زلزله نیز ریزش نکند.

پیچ و رولپلاک سنگ نمای ساختمان

بسیاری از افراد با پیچ رولپلاک سنگ نما آشنایی ندارند. اگر شما نیز جز این افراد هستید. بهتر است بدانیدپیچ و رولپلاک نما در تهران یکی از بهترین روش هایی می باشد که باعث میشود سنگ نمای ساختمان برای همیشه ثابت بماند . در این روش سنگ های نما به واسطه پیچ و رولپلاک به خوبی به ملات پشت آنها می چسبند.

چون معمولا افرادی که این کار را انجام می دهند به واسطه سوراخ های ریزی که بر روی سنگ ها ایجاد می کنند باعث می شوند به گونه ای همه سنگ ها علاوه بر ملات پشت آنها به هم نیز وصل شوند. با استفاده از این روش دیگر نیاز نیست بابت ریزش سنگ نما نگران باشیم. چون این روش باعث می شود سنگ ها برای همیشه برروی نما ماندگار بمانند.

سنگ هایی که از نما می افتند چگونه باید ترمیم شوند؟

بسیاری از افراد هنگامی که سنگ نمای آنها دچار ریزش میشود بسیار نگران می شوند. اما بهتر است بدانید بعد از ریزش سنگ نما شما باید به شرکت کفساب پلاس در این زمینه مراجعه کنید. چون این شرکت ها کارشناسانی به محل ساختمان شما اعزام می کنند تا سنگ های افتاده از نما را بررسی کنند.

اگر میزان خسارت های وارد شده به سنگ ها زیاد نباشد می توان آنها را با استفاده از پیچ و رولپلاک نما در تهران دوباره چسباند. اما اگر بسیار آسیب دیده باشند دیگر نمی توانیم از آنها استفاده کنیم و باید بگردیم و سنگ هایی مشابه با سنگ های نمای خود را پیدا کنیم و جایگذین سنگ های افتاده بکنیم.

پیچ رولپلاک نما با طناب

در گذشته برای این که افراد بتوانند سنگ نمای خود را پیچ و رولپلاک نما کنند مجبور بودند داربست نصب کنند که این کار به شدت وقت گیر و هزینه بر بود. به همین خاطر امروزه این روش تقریبا منسوخ شده است و پیچ رولپلاک نما با طناب به طور کلی جایگذین آن شده است. پیچ رولپلاک نمای ساختمان با استفاده از طناب میتواند بسیار به صرفه تر و ایمن تر باشد. در این روش دیگر نیاز به نصب داربست نیست و امکان سقوط افراد نیز بسیار کم می باشد. بنابراین انتخاب پیچ و رولپلاک نما با طناب یک انتخاب کاملا عاقلانه می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : گل نسیم

نظافت شیشه در ارتفاع با طناب،نظافت شیشه های برج

نظافت شیشه در ارتفاع با طناب

همه افراد دوست دارند ساختمان های خود را به بهترین و زیباترین نحو ممکن بسازند. یکی از بهترین متریال هایی که امروزه افراد از آن برای نمای ساختمان ها و برج های بلند بسیار استفاده می کنند شیشه می باشد.

افرادی که برای نمای ساختمان های خود از شیشه استفاده می کنند می توانند ساختمانی بسیار شیک و زیبا داشته باشند. اما اگر نمای شیشه ای یک ساختمان کثیف باشد می تواند به طور کلی زیبایی را از ساختمان بگیرد. به همین خاطر همیشه افراد زیادی هستند که به دنبال پیدا کردن روشی برای شستن شیشه های ساختمان های بلند می باشند.

چون دسترسی به چنین شیشه هایی بسیار سخت می باشد. و هر کسی نمی تواند چنین کاری را انجام دهد. نصب داربست هنگامی که ارتفاع ساختمان بسیار زیاد است کار درستی نیست. چون احتمال سقوط افراد زیاد است . به همین خاطر بسیاری از افراد از طناب و راپل برای انجام چنین کاری استفاده می کنند.

نظافت شیشه در ارتفاع

همانگونه که می دانید جنس شیشه به گونه ای است که تنها تا زمانی زیباست که تمیز باشد. چون در واقع کثیفی می تواند به طور کامل زیبایی شیشه را بگیرد.

همچنین بهتر است بدانید چون شیشه دارای جنسی شفاف می باشد. اگر کوچکترین آلودگی بر روی آن وجود داشته باشد. به خوبی خود را نشان می دهد و باید خیلی سریع تمیز شود. معمولا کار تمیز کردن شیشه هایی که ارتفاع آنها زیاد نیست و امکان دسترسی به آنها وجود دارد سخت نیست.

اما شیشه هایی که در ارتفاع های بلند هستند اگر کثیف شوند تمیز کردن آنها بسیار دشوار است. و افراد برای جلوگیری از بروز هرگونه حادثه ای باید به افراد ماهر و شرکت های معتبر در این زمینه مراجعه کنند.

زیرا اینگونه از افراد در این زمینه تخصص دارند و بهترین مواد شوینده را برای هر نوع شیشه ای می شناسند. و از همه مهمتر تجهیزات پیشرفته ای که چنین افراد و شرکت هایی دارند می توانند کمک کنند.

که افراد به تمام نقاط شیشه ها حتی در دور ترین مکان ها نیز دسترسی داشته باشند و آنها را به خوبی تمیز کنند. بنابراین اگر قصد تمیز کردن شیشه ها را در ارتفاع بالا دارید به هیچ وجه خودتان اقدام نکنید و این کار را به افراد ماهر بسپارید .

روش های تمیز کردن شیشه های دور از دسترس کدام اند؟

تنها راه ورود نور به خانه از طریق شیشه ها می باشد. به همین خاطر اگر شیشه های یک ساختمان کدر و کثیف شوند. راه ورود نور به خانه بسته می شود. همه افراد وقتی شیشه های آنان کثیف می شوند به دنبال راهی می باشند تا آنان را تمیز کنند .

اما زمانی که یک خانه در طبقه چهارم و پنجم یک برج واقع شده باشد تمیز کردن شیشه های آن از بیرون یک کار سخت و دشوار می باشد. چون به خاطر ارتفاع بالا دسترسی به آنها از قسمت بیرون بسیار سخت می باشد.

اگر شما نیز در چنین ساختمان هایی زندگی می کنید ادامه این مطلب را مطالعه کنید تا با چگونگی تمیز کردن شیشه های دور از دسترس آشنا شوید.

استفاده از پاک کننده های مغناطیسی

در گذشته برای پاک کردن شیشه های دور از دسترس مجبور به استخدام یک فرد صخره نورد بودیم تا بتواند با آویزان شدن از ساختمان شیشه های ما را تمیز کند.

اما امروزه برای حل این مشکلات راه های زیادی وجود دارد که یکی از آنها استفاده از پاک کننده های مغناطیسی پنجره می باشد. این نوع از پاک کننده ها دارای آهنرباهای بسیار قوی می باشند که به شیشه می چسبد.

طراحی آنان به گونه ای است که یک طرف آهنربا به سطح بیرونی و یک طرف آن به سطح داخلی وصل است و از طریق حرکت دادن سطح داخلی می توان سطح بیرونی را نیز پاک کرد. آهنربا ها در لایه ای عظیم از ابر و پنبه پنهان شده اند و هیچ آسیبی هنگام پاک کردن به شیشه وارد نمی کنند.

استفاده از ربات های پاک کننده

ربات پاک کننده شیشه های دور از دسترس در سال ۲۰۱۳ در کشور آمریکا اختراع شد. این اختراع کمک می کند افراد بتوانند شیشه های تمام طبقات حتی طبقات صدم یک برج را نیز بدون هیچ نگرانی پاک کنند.

این نوع از ربات دارای یک موتور پنکه بسیار سریع و مکشی قوی می باشد. مکش آن چنان قوی است که به شیشه می چسبد و به راحتی از آن جدا نمی شود.

این وسیله از طریق بالا و پایین رفتن از شیشه میتواند آن را به خوبی تمیز کند. به احتمال زیاد سوال بسیاری از شما این باشد که نحوه کار آن چگونه است؟ در جواب این سوال بهتر است بدانید تنها کافی است افراد غلاف و مهار ایمنی آن را به شیشه وصل کنند. زیرا وصل کردن این موارد باعث می شود در صورت سقوط به پایین پرتاب نشود.

توجه داشته باشید که چنین وسیله ای را نباید به هیچ عنوان با مواد شوینده خیس کنید. چون چنین دستگاهی دارای یک سری پد مخصوص می باشد که باید برای کار کردن آنها را به دستگاه وصل کنید.

هنگامی که پدها را وصل کردید ربات را بر روی قسمت بیرونی شیشه قرار دهید. و دکمه استارت آن را بزنید حال مشاهده خواهید کرد که این ربات چگونه شیشه های شما را برق می اندازد.

استفاده از تی های تاشو

میتوان گفت رایج ترین روشی که امروزه برای پاک کردن شیشه های دور از دسترس وجود دارد استفاده از تی های تاشو می باشد. این نوع از تی ها یک دسته بلند و یک قسمت پاک کننده اسفنجی دارند . این نوع از تی ها بسیار سبک می باشند وجود چنین ویژگی باعث می شود. قسمت اسفنجی آن به شیشه ها بچسبد و به خوبی آنها را تمیز کند.

اهمیت پاک کردن شیشه نما

پاک کردن شیشه نمای ساختمان ها از اهمیت بالایی برخوردار است. چون یک نمای شیشه ای تنها زمانی زیبا دیده می شود که در اوج تمیزی باشد. همچنین نما های شیشه ای اگر به به خوبی تمیز نشوند.

دارای طول عمر کوتاهی خواهند بود چون آلودگی ها بر روی آنان تجمع می کنند و باعث می شوند خیلی زود تر از بین بروند. بنابراین اگر قصد دارید برای نمای ساختمان خود از شیشه استفاده کنید حتما هرچند وقت یک بار آن را به خوبی تمیز کنید تا هیچ گونه آلودگی بر روی آن نمایان نشود.

نظافت شیشه های برج

برج ها هم محل سکونت می باشند و هم محلی برای کسب و کار یکی از ویژگی های اصلی این نوع از ساختمان ها ارتفاع بلندشان می باشد. به همین خاطر نظافت شیشه های برج همیشه یک کار دشوار می باشد. اگر ساکنان هر ساختمان بتوانند خودشان شیشه ها را با استفاده از روش های بیان شده در بالا تمیز کنند.

دیگر نیاز نیست برای تمیز کردن کل شیشه های برج به شرکت های مرتبط مراجعه کرد. اما در غیر این صورت باید با تقسیم هزینه از یک شرکت معتبر بخواهید یک فرد ماهر را برای تمیز کردن شیشه های برج شما بفرستد . چون تمیزی شیشه ها همیشه تاثیر زیادی بر زیبا دیده شدن برج ها دارد.

خدمات شیشه پاک کنی

شیشه پاک کنی خدمات زیادی دارد که بهتر است با آنها آشنا شوید.

  • تمیز کردن شیشه انواع ساختمان ها: همه ساختمان ها از جمله مسکونی، تجاری و اداری نیاز دارند شیشه هایی تمیز داشته باشند. به همین خاطر یکی از خدمات مهم شیشه پاک کنی تمیز کردن شیشه انواع ساختمان ها می باشد.
  • لکه گیری شیشه ها: شیشه ها ممکن است هم در قسمت داخلی و هم در قسمت خارجی لکه های زیادی داشته باشند. معمولا پاک کردن این لکه ها بسیار دشوار است. به همین خاطر شیشه پاک کنی ها همیشه لکه گیری شیشه ها را نیز جز خدمات خود قرار می دهند.
  • پاک کردن شیشه راه پله و راهرو ها: معمولا راه پله ها و راهرو ها جز قسمت های عمومی ساختمان به حساب می آیند و هیچ کس مسئولیت تمیز کردن شیشه های آنان را برعهده نمی گیرد. به همین خاطر پاک کردن شیشه های این قسمت ها نیز جز خدمات شیشه پاک کنی ها قرار دارد.

هزینه شستشوی شیشه ها چقدر است و دستمزد افرادی که این کار را انجام می دهند چگونه محاسبه می شود؟

بسیاری از افراد فکر می کنند هزینه دستمزد افرادی که کار شستشو و پاک کردن شیشه های ساختمانی را انجام می دهند بسیار زیاد است . اما بهتر است بدانید به هیچ وجه اینگونه نمی باشد. چون هزینه انجام این کار زیاد نیست و به عوامل مختلفی نیز بستگی دارد که ما در اینجا بعضی از آنها را برای شما بیان کرده ایم.

  • میزان کثیفی شیشه ها: هر چقدر میزان کثیفی شیشه ها بیشتر باشد برای تمیز کردن آنها باید از مواد شوینده بیشتری استفاده شود و فردی که این کار را انجام میدهد نیز بسیار اذیت میشود. به همین خاطر میزان آلودگی شیشه ها نیز بر قیمت دستمزد شیشه پاک کن تاثیر دارد.
  • تجهیزاتی که برای شستشوی نمای ساختمان به کار برده می شوند: افرادی که سابقه کار زیادی در زمینه تمیز کردن شیشه ها دارند معمولا تجهیزات پیشرفته ای نیز تهیه کرده اند. دستمزد این گونه از افراد همیشه از سایرین بیشتر می باشد و اگر از تجهیزات پیشرفته ای نیز استفاده کنند هزینه های بیشتری از کارفرما دریافت خواهند کرد.

هزینه نظافت شیشه در ارتفاع

همیشه هزینه نظافت شیشه ها در ارتفاع بیشتر از نظافت سایر شیشه ها می باشد.به همین خاطر افرادی که قصد دارند شیشه های ساختمان بلند خود را تمیز کنند باید هزینه بیشتری پرداخت کنند. اما بهتر است بدانید در مجموع هزینه انجام این کار زیاد نیست و افراد زیادی می توانند این کار را انجام دهند.

شستشوی نما شیشه ای با طناب

نمای شیشه ای اگر دارای ارتفاع بالایی باشد تمیز کردن آن بسیار سخت می باشد. نصب داربست برای پاک کردن چنین نماهایی اصلا مناسب نمی باشد. به همین خاطر انتخاب بسیاری از افراد این است که برای پاک کردن آنها از طناب استفاده می کنند. چون استفاده از طناب خطر کمی دارد و همچنین استفاده از آن نیز باعث می شود سریع تر بتوان چنین نماهایی را تمیز کرد.

شستشوی نما بدون داربست

در گذشته بسیاری از افراد برای تمیز کردن نمای ساختمان خود از داربست استفاده می کردند. اما امروزه تقریبا این روش به یک روش منسوخ شده تبدیل شده است و استفاده از آن بسیار کم شده است. چون مزایای استفاده از شستشوی نمای ساختمان بدون استفاده از داربست بسیار زیاد است . همچنین خطر این روش نیز بسیار کمتر می باشد و باعث می شود کارفرمایان برای تمیز کردن نمای ساختمان های خود هزینه و وقت کمتری صرف کنند.

نظافت نماهای شیشه ای به چگونه وسایلی نیاز دارد؟

تجهیزات زیادی برای تمیز کردن نمای شیشه ای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند که بهتر است با آنها آشنا شوید.

غلتک شیشه پاک کن

غلتک شیشه پاک کن یکی از بهترین ابزار هایی می باشد که برای تمیز کردن نما های شیشه ای از آنها استفاده می کنند. معمولا افرادی که کار پاک کردن شیشه ها را انجام می دهند از آنها برای جذب رطوبت شیشه ها استفاده می کنند. چون ساختار این غلتک لاستیکی است می تواند به خوبی رطوبت را جذب کند و هرگونه لکه ای را نیز از روی شیشه ها پاک کند. این نوع از ابزار در اندازه ها و ابعاد مختلفی ساخته می شود.

اسکرابر

اسکرابر ها وسیله هایی می باشند که از آنها برای پخش کردن آب و محلول های شستشو بر روی شیشه استفاده می شود. ساختار این وسیله ها به گونه ای است که می توان آنها را به همراه وسیله ای دیگر نیز مورد استفاده قرار دارد و در اتلاف وقت صرفه جویی کرد. این نوع از تجهیزات می توانند حتی سخت ترین لکه ها را نیز از سطح خارجی نماهای شیشه ای پاک کنند.

حوله و اسفنج

ابزار هایی مانند حوله و اسفنج می توانند باقی مانده محلول های تمیز کننده شیشه را به خوبی پاک کنند و شیشه های نما را نیز به خوبی تمیز کنند. از بین بردن باقی مانده محلول ها و پاک کردن لکه آنها یک کار سخت می باشد و تنها به وسیله ابزاری مانند حوله و اسفنج امکان پذیر خواهد بود .

کمربند

نطافتچی های حرفه ای هنگامی که میخواهند نماهای شیشه ای را تمیز کنند از داربست استفاده نمی کنند و در بیشتر مواقع از تجهیزاتی مانند طناب و کمربند برای انجام این کار استفاده می کنند. کمربند وسیله ای بسیار محکم می باشد که کمک می کند افراد با اطمینان بیشتری کار خود را انجام دهند. همچنین کمربند ها وسایلی هستند که افراد می توانند تمام وسایل خود را به آنها وصل کنند و هنگام تمیز کردن نما همه آنها را به همراه داشته باشند.



:: موضوعات مرتبط: پیچ رولپلاک سنگ نما , پيچ كردن سنگ نماي ساختمان , پیچ و رولپلاک نما در تهران , پیچ و رولپلاک نما تهران , پیچ و رولپلاک سنگ نما در تهران , پیچ رولپلاک نما با طناب , پیچ رولپلاک نمای سنگی , پیچ و رولپلاک نمای ساختمان در کرج , پیچ و رولپلاک سنگ نما , ,
:: برچسب‌ها: نظافت شیشه در ارتفاع با طناب،نظافت شیشه های برج ,
:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 9 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : گل نسیم

بهترین قیمت خدمات کار در ارتفاع طناب،پیچ و رولپلاک نما با طناب

شرکت کار در ارتفاع با طناب

در گذشته افراد هنگامی که می خواستند یکی از کارهای ساختمانی را انجام دهند. اگر ارتفاع آن زیاد بود مجبور بودند هر چند هم که کار مورد نظر کوچک باشد اقدام به نصب داربست بکنند. معمولا نصب داربست یک کار سخت و وقت گیر می باشد که هزینه زیادی نیز دارد.

وجود چنین مواردی باعث شد تا افراد به دنبال پیدا کردن راهی باشند. که با استفاده از آن دیگر نیاز نباشد برای انجام کوچکترین کار هم نیز داربست نصب کرد. نتیجه تمام تلاش افراد در این زمینه به وجود آمدن روش کار در ارتفاع با طناب می باشد.

با استفاده از چنین روشی معمولا فرد می تواند با استفاده از طناب های محکمی به تمام نقاط یک ساختمان دسترسی داشته باشد. همچنین بهتر است بدانید امنیت این روش نسبت به نصب داربست بسیار بیشتر می باشد. به خاطر چنین مزایایی تقریبا بعد از به وجود آمدن این روش روش نصب داربست کاملا منسوخ شد.

شرکت کار در ارتفاع با طناب

همه کار هایی که باید در ارتفاع بالاتر از دو متر انجام شوند کار در ارتفاع به حساب می آیند. معمولا تعداد کارهایی که در  ارتفاع انجام می شوند بسیار زیاد هستند و انجام آنها از کار هایی که در ارتفاع نیستند بسیار سخت تر است.

امروزه بعضی از شرکت ها به وجود آمده اند که تنها کارهای در ارتفاع را انجام می دهند. تعداد اینگونه از شرکت ها روز به روز در حال افزایش می باشد. چنین شرکت هایی دارای پرسنلی کاملا مجرب می باشند که می توانند کارهای در ارتفاع را به بهترین نحو ممکن انجام دهند.

همچنین بهتر است بدانید شرکت کفساب پلاس چون دارای کادری مجرب می باشد. می توانند کار را خیلی بهتر از سایر افراد که به صورت تکی چنین کارهایی را انجام می دهند به سرانجام برسانند. برای انجام خدمات کار در ارتفاع می توانید با کارشناسان شرکت کفساب پلاس تماس بگیرید.

خدمات کار در ارتفاع با طناب

همانگونه که در بالا نیز بیان کردیم خدمات کار در ارتفاع بسیار زیاد می باشند. انجام این گونه از خدمات معمولا کار سختی است و تنها افرادی که در این زمینه ها تخصص بسیار زیادی دارند می توانند آنها را انجام دهند. اگر دوست دارید با خدمات کار در ارتفاع آشنایی پیدا کنید ادامه این مطلب را به خوبی مطالعه کنید. چون ما بعضی از پرکاربردترین این خدمات را برای شما در اینجا بیان کرده ایم.

پیچ و رولپلاک نما با طناب

یکی از مهمترین خطراتی که همواره سنگ نمای ساختمان ها را تهدید می کند ریزش سنگ نمی می باشد. عوامل بسیار زیادی بر ریزش سنگ نما همیشه تاثیر گذار هستند.

همچنین بهتر است بدانید اگر سنگ نمای یک ساختمان دچار ریزش شود. جلوه آن ساختمان به شدت زشت می شود و افراد هر چه زودتر باید اقدام به ترمیم آن بکنند . یکی از بهترین روش هایی که امروزه برای محکم کردن سنگ نما وجود دارد پیچ و رولپلاک نما با طناب می باشد.

با استفاده از این روش می توان سنگ نمای همه ساختمان های بسیار بلند را برای همیشه محکم کرد. چون زمانی که سنگ های یک نما پیچ و رولپلاک می شوند حتی اگر زلزله بسیار شدید نیز بیاید دچار ریزش نخواهند شد. انجام کار پیچ و رولپلاک با استفاده از داربست بسیار پرخطر و سخت می باشد. به همین خاطر استفاده از طناب برای انجام چنین کار هایی بسیار عاقلانه تر می باشد.

سیمانکاری با طناب

بعضی از افراد هنگامی که می خواهند دیوار های اطراف ساختمان خود را پلاسور کنند. از سیمان برای انجام چنین کاری استفاده می کنند. اما چون ارتفاع ساختمان ها زیاد می باشد. تنها سیمان کاران بسیار ماهر می توانند چنین کاری را انجام دهند. استفاده از داربست برای انجام این گونه از کار ها به هیچ وجه درست نمی باشد و بهترین روش استفاده از طناب می باشد.

با استفاده از طناب می توان به تمام نقاط ساختمان با خیالی آسوده دسترسی پیدا کرد و آنها را به خوبی سیمان کرد. استفاده از طناب میزان ریسک و خطر اینگونه از کار ها را تا حد زیادی کاهش می دهد. به همین خاطر برای انجام کار سیمان کاری در ارتفاع دیگر افراد تنها از طناب استفاده می کنند.

آب بندی نما بدون داربست

یکی از مهم ترین مواردی که باعث می شود سنگ های یک ساختمان پوسیده شوند. و شروع به ریزش بکنند آب بندی نادرست نما می باشد.

هنگامی که نمای ساختمان بعد از سنگ کاری به خوبی بند کشی نمی شود. آب و رطوبت ناشی از بارش باران و برف به مرور زمان باعث ازبین رفتن بند کشی می شود و به لایه زیرین سنگ ها نفوذ می کند.

هنگامی که رطوبت به لایه زیرین سنگ ها نفوذ کند می تواند در مدت زمان کمی آنها را پوسیده کند و با ریزش سنگ نما باعث شود به طور کلی نمای ساختمان خراب شود.

یکی از بهترین راه هایی که کمک می کند چنین مشکلاتی به وجود نیایند آب بندی نما بدون داربست می باشد. چون آب بندی روشی است که کمک می کند ما بتوانیم با استفاده از مواد عایق بسیار با کیفیت راه ورود رطوبت را به لایه زیرین سنگ ها به طور کامل ببندیم. این کار امروزه بدون استفاده از داربست و تنها به وسیله طناب انجام می شود.

نماشویی با طناب

همه ساختمان هایی که در سطح شهر وجود دارند. چون در معرض آلودگی های زیادی هستند نیاز دارند هر چند وقت یک بار نماشویی شوند.

زیرا نما یکی از قسمت های بیرونی ساختمان به حساب می آید. و معمولا آلودگی زیادی به خود جذب می کند. اگر نمای یک ساختمان برای مدت زمان زیادی شستشو داده نشود. اسید ناشی از بارش باران های اسیدی باعث نابود شدن سنگ نمای آن می شود.

بنابراین برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی همیشه توصیه می شود هر چند وقت یک بار نمای ساختمان ها شستشو داده شوند. تا هم زیبایی خود را حفظ کنند و هم طول عمر  نمای آنها افزایش یابد.

در گذشته برای نماشویی ساختمان نیاز به نصب داربست بود و افراد برای انجام چنین کاری باید هزینه و زمان زیادی را صرف می کردند. اما امروزه با به وجود آمدن روش نماشویی با طناب چنین مشکلاتی به طور کامل برطرف شده اند و افراد می توانند با کمترین هزینه و در سریع ترین زمان ممکن نمای ساختمان خود را شستشو دهند.

نقاشی نما بدون داربست

بسیاری از نما ها هنگامی که مدت زمان زیادی از ساخت آنها می گذرد. نیاز به ترمیم پیدا می کنند و به طور کلی زیبایی خود را از دست می دهند . برای زیبا سازی اینگونه از نما ها با کمترین هزینه  نقاشی نمای ساختمان میتواند بهترین گذینه باشد.

چون هنگامی که افراد نمای ساختمان خود را نقاشی می کنند به طور کلی تمام ایرادات نما از بین می روند و اگر نقاش فردی خلاق باشد می تواند زیبایی نما را با استفاده از این روش چشم گیر کند.

استفاده از داربست برای انجام این کار در گذشته بسیار رایج بود اما این روش معایب بسیاری داشت که یکی از مهم ترین آنها امنیت کم بود. چون احتمال سقوط افراد از داربست بسیار زیاد است . به همین خاطر به سرعت نقاشی نمای ساختمان بدون داربست جایگذین آن شد. در این روش افراد می توانند بدون نصب داربست به راحتی و با خیالی آسوده نمای ساختمان هارا نقاشی کنند.

ایزوگام دیوار ساختمان

دیوار ساختمان ها اگر به وسیله ایزوگام عایق نشوند رطوبت ناشی از بارش برف و باران را به داخل ساختمان انتقال می دهند. هنگامی که رطوبت به داخل ساختمان نفوذ کند مشکلات زیادی به وجود می آورد که از جمله مهم ترین آنها می توان به مواردی مانند: نم زدن گچ و ریزش آن به مرور زمان، پوسیدگی آجر های ساختمان، ایجاد بوی نم در خانه و ایجاد لکه های بزرگ زرد زنگ برروی گچ دیوار ها اشاره کرد. همین مشکلات باعث شده اند افراد بلافاصله بعد از ساخت ساختمان اقدام به ایزوگام کردن دیوار های آن بکنند.

این کار توسط افراد بدون تخصص به هیچ وجه به درستی انجام نمی شود. همچنین بهتر است بدانید استفاده از داربست برای ایزوگام کردن نیز امکان پذیر نیست و تنها با استفاده از راپل و طناب میتوان چنین کاری را انجام داد.

حقوق کار در ارتفاع

معمولا چون کار در ارتفاع سخت می باشد همیشه دارای حقوق بیشتری نسبت به سایر کارها است. البته بهتر است بدانید تعیین حقوق کار در ارتفاع بستگی به موارد زیادی مانند: نوع کار، میزان کار، میزان سختی آن و میزان خطر آن بستگی دارد. به عنوان مثال همیشه کار نماشویی با راپل که کار در ارتفاع می باشد دارای هزینه کمتری نسبت به کار نقاشی ساختمان است. وجود چنین عواملی باعث شده است هیچ کس نتواند یک قیمت واحد برای انجام چنین کاری اعلام کند. اما در مجموع کار در ارتفاع دارای قیمت بالایی است چون احتمال بروز حادثه برای افرادی که این گونه از کار ها را انجام می دهند زیاد است.

قیمت راپل کار

راپل کاری تقریبا جدید ترین روشی است که برای انجام کارهای در ارتفاع مورد استفاده قرار می گیرد. بسیاری از افراد فکر می کنند چون این روش دارای مزایای زیادی است دارای قیمت بالایی نیزمی باشد.

یکی از مهم ترین عواملی که باعث می شود افراد از راپل برای انجام کار های خود استفاده نکنند همین مورد می باشد. اما بهتر است بدانید به هیچ وجه قیمت راپل کار بالا نمی باشد و همه افراد جامعه با داشتن هر شغلی می توانند از این روش برای کارهای ساختمانی خود استفاده کنند.



:: موضوعات مرتبط: پیچ رولپلاک سنگ نما , پيچ كردن سنگ نماي ساختمان , پیچ و رولپلاک نما در تهران , پیچ و رولپلاک نما تهران , ,
:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 آذر 1402 | نظرات ()